Sidor

torsdag 2 juni 2011

Studentfirande i Uppsala

Igår packade jag ihop allt nödvändigt i nya väskan och åkte med Alma i sin stol och Pappa och Monica i baksätet till Uppsala. Vi skulle gå på EM möbler för att kolla nåt bra att köpa för presentkoret som vi fick i bröllopspresent, kanske ett skrivbord, och jag tänkte hinna med en sväng förbi kusin Thea och hennes pojk Kevin men icke...

Eftersom det var dels dag innan röd dag och studentfirande i Stockholm så var köern enorma. Maken varnade för Essingeleden redan när vi åkte hemmifrån så vi svängde av i Slagsta och tog färjan till Ekerö och skulle åka på motorvägen igen vid Sollentuna. Det tog stopp i Sundbyberg, sedan låg vi i kö hela vägen fram till Rissnekorset!!! SEEEGT! Det tog 2 timmar till Uppsala istället för 45 minuter! Skrot och skräp, va bara att åka direkt till firandet!

Där blev alla jätteglada av att se mig och Alma, vilket mottagande! Träffade sysslingar som jag inte sett på evigheter eller ens träffat typ ALLS! Agnes, med sin lilla Charle Eduard (liiiiiiiten kille), Reneida med sin Oliver och bula på magen (nr 2 kommer om en månad), Edna med sin söta Malik  (som bara är tre dagar yngre än Alma!), Tina, Annika, Ingrid och så slutligen Lisa, dagens mittpunkt! Så fin hon var i sin kklänning och mössa och det där glada leendet som man på nåt sätt har när man tar studenten. I alla fall hade jag det! Kommer ihåg det som igår...

Alma hade sin fina nya Me&I-tunika på sig, sötunge! Charmade alla! Efter att ha sovit i ynka 45 minuter i bilen höll hon igång hela dagen och orkade till och med ett besök hos farmor, dvs min farmor, en stund innan vi åkte hem. Men sedan slocknade hon så snart vi kom på motorvägen hemåt.

Vi var hemma halvnio då hon fick på sig pyjamas och fick kvällsgröt. Tog en stund att somna men sedan har hon sovit hela natten! Imorse vaknade hon 8:39! Doch efter välling vid fem och sedan lite stök och bök när hon skulle somna om. Det ska liggas på mamm, på sidan av mamma, på mage, på rygg, på sidan.... Själv låg jag med galen mensvärk och halvsov och sparkade (armarna var upptagna i att hålla i Alma) på Maken som snarkar!

Bilder från gårdagen kommer, just nu tittar jag bara in här för att uppdatera lite. Sitter på P&M:s dator medan Alma sover e stund i vagnen efter att ha gungat, ätit lunch, krypit i gräset och gått runt med mamma. Hon går fort nu när man håller i henne, går lika fort som hon kryper!

Nu ska jag gå in på Drops och kolla nåt nytt roligt att virka, gjorde färdigt sjalen (igen) häromkvällen.

Den här vill jag göra (tant M; VAR ÄR DUUUUUUUU???)
Ska eventuellt försöka komma iväg och handla sedan när trafiken lugnat sig, och hämta Wilma som är hos mamma. Det har varit jättemycket trafik förbi här idag eftersom det tog stopp på motorvägen södergående. Som vanligt vid storhelger med andra ord.

Hej hopp så länge!

2 kommentarer:

Thea sa...

Men vilken miss! :-O Jag hade ingen aning om att Lisa tog studenten, och vi (jag, K och mamma) som var ute och promenerade i stan igår också. Synd! Better luck next time!

♥ Sanna ♥ sa...

Önskar dig en fortsatt underbar långhelg nu
KRAM