Sidor

fredag 3 juni 2011

Det kom ett paket!

Det kom ett litet vadderat paket idag, från Carolines smyckeskrin!
Mina två halsband och mitt armband hade kommit, och jag som var så orolig för att det inte skulle hinna komma innan vi åkte!! 
På baksidan står mina systrars namn stansade
Älskar detta!
 
Ska vända på brickan, på andra sidan står det Alma.
Idag var jag och fixade naglarna hos underbara Stina, det är Maken som har bestämt färg! Vad tycks? De är inte rosa, mer orangea. Jag hade samma färg när vi åkte till Grekland 2008. 



När jag kom hem åkte Maken och pappa till återvinningen och röjde sedan i garaget. Alma har haft två för-första-gången-aktiviteter idag! Först badade hon ute, i den lilla badbaljan hon hade som pluttbebis. Med kroppstempererat vatten i, soltröja och solhatt på fröken som skydd för solen och lite leksaker i baljan plaskades det hejvilt en stund. Sedan var gräset utanför mer intressant.Wilma låg bredvid och käkade märgben för glatta livet! Så efter torkning fick Alma på sig en topp och ett par söta shorts som vi fått ärva av vår granne Elli. Skruttan var hungrig och åt en banan och somnade sedan snabbt i vagnen, värmen tar ut sin rätt!


Monica och jag åkte till garnaffären i Södertälje, när vi kom hem satt Alma i en hage på altanen och lekte för fullt! Hennes morfar hade hämtat ner en hage från sin vind, som eventuellt även jag hade som liten, och så hade Maken och han fixat för henne där! Jättebra! Vi grillade och mumsade kyckling och sallad och åt ute på altanen för första gången i år innan det var dags för säsongens sista Så ska det låta. Ja visst, är det inte Svensson-varning så säg men Peter Settman är så söt! 


Jag har även ansökt om ESTA för hela familjen, ett tillstånd man måste ha för att få resa in i USA där du bland annat intygar att du inte lider av någon psykisk sjukdom, är terrorist, spion eller att du på något sätt hjälpte nazizterna under andra världskriget. Behöver jag säga att vi blev godkända? 


Nu sitter jag här och är jättesugen på att ta upp och börja om på virkningen som jag började på igår (men repade upp igen...) men blir lurad av den ljusa kvällen och inser att klockan är 23. Dags att gå och sova!


Imorgon väntas en trip till mamma och Yngve dit även Morfar kommer, honom har jag inte träffat på tre år! Innan det väntas en snabb visit av fina Stefan som inte visat sin nuna här på allt för länge enligt mitt tycke. På söndag ska jag och Alma åka och fika hos en av sysslingarna från farfars sida som ironiskt nog är blivande sambo med "min" bilförsäljare. Världen är bra liten. Maken ska åka och träna på Stockholmsklubben under tiden, som "legend" har han lovat och åka och ge lite tips till några yngre förmågor. På måndag ska vi åka till Ärla och hälsa på lilla Edvin och hans föräldrar J&M. Dagarna efter det är det aktiviteter varje dag och på fredag åker vi, inte klokt! 


Sova var det ja...


Natti natti världen!!!











1 kommentar:

Fröken Isakson sa...

GUD, vilka läckra naglar. Så snyggt. kramar