Sidor

onsdag 8 juni 2011

Jobb å så

Det gick skitbra på jobbet idag! Nya chefen är trevlig och verkar ytterst kompetent och blir förhoppningsvis rätt man på rätt plats. Jag fick säga det jag ville och han berättade om sina planer. Och de överensstämde ganska bra! SÅÅÅÅÅ, jag får det jobbet jag vlle ha!! TJOHOOOOO!!!! Jag ska ut på produktion och härja med killarna/gubbarna istället för att sitta på kontoret och häcka! Ska bli en rejäl utmaning att ta över därute och få utveckla nya rutiner och tillvägagångssätt med grabarna och nya chefen.

Så första augusti bär det av till jobbet igen. Sjukt. Känns galet. Maken ska vara ledig och har precis ansökt om föräldrapenning och det är inte det att jag inte litar på att han tar hand om Alma men som mamma att släppa och ge över alla rutiner och allt man haft i ett år känns skitjobbigt. Skitjobbigt!! Men det måste göras.

Idag har Alma bökat resten av dagen sedan vi kom hem, kinkig och mammig, ville ingenting. Till slut fick jag henne att somna i vagnen efter att ha rullat det fram och tillbaka på gruset i vad som kändes som evigheter. Efter mat fick vi passningshjälp och kunde åka till Maxi för att handla barnmat, välling, nya nappar, vällingflaskor, dentastix, smörgåsrån, chilinötter... Allt är nu nerpackat, ska köra en maskin till imorgon och tvätta det sista sen är det bara necessären som ska ner på fredag morgon.

Jag har resfeber för ett helt fotbollslag! Visste ni att man får ta med barnmat men inte barndricka? Eller jo det får man. Men bara 1 deciliter i varje handbagage och de får inte vara i större flaskor. Dvs, jag kan inte hälla ut hälften av drickan ur flaskan och gå igenom med 1 dl. Icke. Så nu har jag köpt småburkar med mangopure som hon ska få äta imorgon som vi sen ska ha drickan i. Så hoppas vi att det passerar. Alma dricker nämligen inte vatten. Försökte idag igen. Går inte! Hon slutar dricka, kollar på flaskan som om den är hemsk och tittar sen på mig som om jag är dum i huvudet. Så vi spär ut hennes dricka med Sempers äppeldryck. Och barnmatsburkarna ska ligga i platspåsar. Vilken TUR att farfar var en sån hamster då eftersom vi hittade flera rullar med ziplock-påsar i garaget! Ska även packa ner hennes ombyten i såna påsar. Väskorna är typ fulla men det är presenter, kaffe, välling och nötter som tar mycket plats. Vi har knappt några kläder med oss och några av de plagg jag har med till Alma är sånna som inte gör nåt om de råkar bli kvar...

Nu håller jag på att bli totalt uppäten av mygg, hade fönstret öppet här i vardagsrummet en stund. Resulterade i fem fina små myggbett på fötterna! Den andra lilla skon jag hållerpå att virka kom av sig, hoppas jag hinner med den på dagen imorgon (mellan städningen och packning av annat tjafs som laddkablar till kameror etc.)

För att göra resfebern bara liiiiiite värre ska jag på China imorrn kväll och se Stephen Lynch! Skrattmusklerna ska få sig en rejäl omgång!

Nä gott folk, nu ska jag göra välling till loppan och gå upp till bastun, 29 grader klockan 2 natten till idag. Gött serru!

TJING!

1 kommentar:

Jennie sa...

Jag reste med min son till Thailand nu i Mars och då va han 5månader drygt. Det gick super och det som man behöver "oroa" sig för är väl mest start och landning men så länge dom har något och suga på så går det bra! Min son grät i 2minuter på vägen dit pga. trötthet och densamma på vägen hem.
Det kommer gå super för er..!
Därimot fick vi ta med hur mycket dricka o barnmat vi ville på flyget. (han dricker också typ bara sempers drycker) det enda vi va tvungna och göra va att smaka på den i tullen på Arlanda. Sen kanske det är en annan femma då ni väl är i USA men reglerna vid tullen i Arlanda borde vara samma för er som för oss..!
Lycka till!