Sidor

söndag 19 juni 2011

Saturday

Ovadret som var inte allt for langt harifran igar kvall dog mitt i allt. Antar att det hade gjort sitt efter att ha slappt golfbollsstora hagel innan det drog in mot Omaha. Men det blev lackra blixtar, helt klart! Vi fick aven avnjuta ett harligt askvader imorse nar vi vaknade,  Vi kom i sang strax innan midnatt, Alma vaknade 3:30 och somnade om pa mig. Sedan vaknade hon igen vid halvsju, at valling och somnad om vid atta, nar Maken akte till Bag n' Save for att handla lite frukostgrejjor och barnmat. Sedan var ju da tanken att C och Maken skulle komma ivag vid 11 till Vicki for att hjalpa till att kakla hennes badrum, killen som hittills har gjort det har sa att saga nagot undermaliga kaklingskunskaper. Naval, de kom val ivag halvett...

Halvtva kom vi ivag och akte till ett utomhuskopcenter. Denna gangen kopte jag ett par jeans pa Old Navy. Trodde jag inte kunde ha annat an 16 men tydligen ar jag inte sa stor som jag fatt for mig for jag kom i ett par 12 och da satt dom perfa! Hittade en t-shirt som slank med i hogen, ett par jeans till Alma och sa klanningen/tunikan... Jag har varit pa Old Navy 3 ganger och varit och pillat pa den flera ganger varje gang. Sa idag slog ag till. Den fanns dock bara i large men det funkade. Lite tight i ryggen men det ar helt ok! Tror mamma gillar den ocksa! Eller?

Sen sprang vi in pa en barnkladesbutik dar det var LARVIGT billigt pa rean! Tva par tunna mysbrallor till Alma (med volanger pa rumpan vilket nastan alla brallor har har) for ca 45 kronor! Halla! Sa det blev en dress som hon kan ha imorgon och en body med kjol framtil, aven dom for samma pris. Galet... Kopte ett par svinfula skor pa DSW men ack sa fotratta for mina forbaskade fotter. Sabla reumatism.

Vi kopte med oss laga-hemma-pizza, dvs man sager vad man vill ha pa pizzan, som lagger pa det, plastar in och sa far man gradda den hemma sjalv. T och jag delade pa en och grabarna pa en for det var inte sakert om vi skulle ut och ata senare eller inte. Alma, som inte sovit mer sedan hon rakade bli vackt av sin pappa nar dom skulle aka, fick mat och somnade ganska snabbt. Appropa reumatismen sa (ursakta spraket) kukade min hoft och ljumske ur och skovade rejalt. Nar Maken val kom hem var jag nara fyraringsstadiet, sa jakla ont. Sa forbannad! Vi var bjudna pa grillfest men Maken sa att vi inte kunde aka, for jag hade sa ont. Nu gor det inget i det stora hela att vi inte akte men va fan.... Just nu ar det helt ok, jag har inte lika ont och det ar mest bara stelt.

Danielle var har med lite leksaker och en stol som man satter pa en vanlig stol sa nu slipper Alma sitta i knat och bli matad och kan sitta med nar vi ater. Sa snalla! Alma tog ett bad efter sin tupplur under Makens oversikt. Sa klart bajsaar hon i badet da! Det ar forsta gangen nagonsin hon gor det men jag har markt att det har varit pa gang, forsokte hjalpa henne lite imorse nar hon var alldeles rod men det ville inte komma nat! Sa Maken hade haft ett fasligt sja i badrummet med tre sma korvar i badet, ett barn som nyfiket undrade vad det var som helt plotsligt fanns i vattnet och dessutom slut pa toapapper! Han var lite svettig nar jag kom in da han precis spolat ut vattnet skljt ur badkaret och borjat fylla nytt vatten! Hahaha! Jag hoppade i och sa badade jag och ALma en stund innan Maken tog upp henne och jag fortsatte plaske lite for mig sjalv, skont for hoften ma jag saga.

Corey ar pa baren, Anders har sovt Alma ett bra tag och kom precis ut och jag och T sitter i soffan och skrotar. Klockan tio ikvall visar dom 3 avsintt pa raken av SOA! Lovely!

Imorgon ar det Fars dag har i USA sa vi ska till Bob och Susan, Coreys pappa och hans sambo. Vi har fatt order att ta med badklader! Lovely igen!!

FaSussi, jag har inte sett nagon lekplats i omradet men nar man aker orbi villaomraden sa ser man ibland riktiga jakla klatterstallningar i tradgardarna! Som sagt, allt i USA ar lite extra... Jag har tagit lite bilder idag ocksa, men inte tagit fram kameran och kabeln ikvall, eftersom jag inte ville stora A&A i sovningskampen. Imorgon lar det bli mer fotograferat! Vi filmade aven blixtarna igar, hoppas det blev nat men jag har en kansla av att det kommer att bli fler ovader att filma!

Nu kurrar magen lite, ska nog ta en macka och krypa intill Maken har i soffan!

Hoppas att ni har sovit gott darhemma!!

Kram pa er!

1 kommentar:

Thea sa...

Ska läsa din blogg senare, lite för långa inlägg för mig att orka plöja nu :)

Sv: Vi funderade på en gåstol för länge sen men kände att de var onödig kostnad, vi har ju massa trösklar och inte så stora ytor. Plus att Kevin var väldigt sen med att sitta ordentligt. Det gjorde han inte förän han var 7 månader något. Han är sen bebis och då får han fortsätta träna på golvet för att krypa och resa sig, vilket han ännu inte gör.