Sidor

fredag 17 juni 2011

Torsdag at the mall

God morgon alla lasare!



Idag akte vi med T till Oakview, ett annat kopcentrum som ligger en bit lite langre bort an Westroad. Vi kopte en body och ett trollspo (Maken visade henne det och hon VAGRADE slappa det, behover jag tillagga att hon var vansinnigt trott?) pa Baby GAP och sen hittade jag en present till Fabian pa Kids GAP. T kopte tva par skor sedan gick vi och kakade lite. Alma hade sovit en stund i vagnen medan vi gick runt. Nar vi atit packade vi in oss i den enorma bilen och akte till Babies r us! HEAVEN!!!! Det finns sa mycket mer roliga saker i USA till barn an i Sverige. Skulle behova tva, tre resvaskor till hem om vi sager sa! Det har var afforen dar Corey sagt att det skulle finnas Nestle men inte. Daremot hittade jag Ellas kitchen och hurrade som ett litet barn och kopte ett GANG! De stora kostade 1,79 vilket ar ca 11 kronor sa det ar billigare har. Sedan hittade jag ett par fina skor men dom fanns inte i ratt storlek tyvarr. Det blev en cool body och sa ett Sleep Sheep till Alma sa vi kan med ett hem. Det kostade 25,94 vilket ar ca 166 kronor! 166 kronor!!!! Sa nar jag betalade fick jag dessutom en rabattkupong av T och slutade pa 338 svenska kronor (deet stod till och med summa pa svenska nar jag skulle betala). Forstar ni hur billigt det ar?


Vi tutade hemat och Alma fick lite hjalp pa traven att gora nummer tva och darefter mumsade hon en pase Ellas kitchen med sotpotatis, pumpa, apple och blabar. Maken och hon tog en tupplur och jag bot om till bikini och a mig pa balkongen. Sa varmt! Sa VARMT! Lag och laste och at isbitar! Fick i mig tre stor glas med isbitar innan jag gick in efter en timme. 

Nar tuppluren var slut at vi tre middag, T ville inte ha och C var inte hemma. Dom ater inte mycket vara husvardar, inte konstigt att de ar sa smala och att T har gatt tillbaka till sin ursprungsvikt pa 6 veckor... Maken akte ivag till Old Mill och fotograferade en gammal T-Ford och jag badade Alma. Jag filmade men tyvarr far jag inte det att funka att fa fram filmerna fran kameran. Hon var varm som sjutton, solen ligger pa och aven om AC:n gar sa var det varmt i lagenheten. Hon badade lange idag, satt och plaskade for fullt och lekte med leksaker hon fatt lana av Sofia. Efter groten tog Maken henne och hon somnade pa 10 minuter. Imorse sov hon till sju, at valling och somnade om till nio, vet inte om det ar varmen eller den annorlunda omgivningen som tar pa hennes krafter.

Nu dricker vi lite vin och snackar skit. Har hittat en kortlek men vi skule behova en till for att lara dom spela 500. Sofia vaknade precis och ska fa lite mat, hon rullade over fran rygg till mage igar! Bara pa de dagar som vi har varit har har hon vuxit och utvecklats, det gar sa fort!
Dessa enorma flaskor kallas Home wreckers... Wonder why?!


Vi har pratat om att aka till Omaha Zoo nagon dag och aven till en flygbas for strategiska flygvapnet i USA dit Obama aker om det hander nagot. Om ni kommer ihag den gamla filmen Wargames sa ar dethar ddet hander, mycket av det hemliga hander har. De har guidade visningar for turister tydligen. Tror ju inte man far se sa mycket hemligt i och for sig men det vore anda intressant att se.


Fina unge med lanat harband.

Pa middagen pa var tvaariga brollopsdag.

"kusinerna" tidigare i veckan


Sitter och tittar pa gamla bilder och hittar denna pa Maken. WTF!

Sofia haller i flaskan!

Alskade underbara harliga.... Karlek!!
Vi var pa prommis i omradena har omkrin haromdagen, sprang pa en ekorre! Snabb som attan!!!!


 Fonstrena pa gaveln pa andra vaningen ar "vart" sovrum, liksa fonstret som ar ut mot balkongen. Hela omradet ar sa himla fint!!!

Coreys bil

Bilen Maken var och tittade pa ikvall


Katten Gustafs syster? Ja hon sitter sa!

Min!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ursäkta Anders men HAHHAHAHHA vilken rolig gammal bild! Bästa på länge! Tack!

Tant M