Sidor

tisdag 28 juni 2011

Tarar

Har haft en fin dag nere i downtown Omaha som inte ALLS var vad jag hade forvantat... Ska forsoka hinna fippla upp bilder imorgon, snart dags att skutta upp i sangen. Vi fick dock guidad tur av Scott pa Old Market, som jag trodde var en gammal marknad men som mer var restauranger och barer som var inhysta i de hus som en gang var den gamla marknaden. Vi at lunch pa Roja, en mexicansk restaurang som var super! Alma satt och lekte med isbitar och at kex. De hade marguerita monday; en stor marguerita for 1,99. Typ 14 spann.... Inte konstigt att ungdomarna som satt dar var ratt sa pruttiga om man sager sa!

Alma ville inte alls sova utan somnade nar vi kom hem och hon hade atit middag, sedan sov hon i tva timmar! Efter bad och grot gick det hyfsat fort att fa henne att somna igen.

Idag har det varit lagom varmt, dvs inte sa fuktigt, ganska blasigt men rejalt varmt sa fort man kom i la. Nu blir det bara varre...

Antar att det ar mycket hormoner just nu ocksa men tararna rinner nar jag laser era inlagg och jag biter ihop for att inte borja storgrata! Vi har det bra men jag saknar er alla sa galet mycket! Forstar inte hur man kan flytta "hemifran", fran familj och vanner.

Mamma, jag kopte vykort idag som jag ska skriva imorgon! Hur har Wilma det? Badar hon? Har Y semester?

FaSussi, krama pa mamma/svarmor/farmor fran oss.

Moster Go - strl tack!

Jag at inte upp maten till lunch och nu ikvall vid nio at vi "middag", Maken stekte pa ett par korvar med brod. Jag at en. Ja ni laste ratt; EN korv! Det var en Huskers-korv sa den var fargad rod. Lagom osmakligt. Han slangde aven ihop en rejal fruktsallad sa det blev lite sant ocksa. Har definitivt krympt magsacken pa de har tva veckorna.

Har, har och har har vi varit och shoppat som mest. Westroads ligger larvigt nara men har inte sa roliga butiker. Maste aka och fixa naglarna ocksa, min hogra pekfingernagel har liksom gett upp pa mig.

Dags att fixa en flarra till var underbara dotter och sedan forsoka sova lite i hopp om att aven hon gor det inatt.

God morgon Sverige och tack for era kommentarer, God natt Omaha och tack for idag.

2 kommentarer:

Rairai sa...

Eur 37,5
Men 7
Wom 5

Typ. 37,5 iaf!! Pusssssss

Mormor sa...

Hej hjärtat! Jag längtar så tills ni kommer hem igen! Fyra veckor kanske är i längsta laget. (Ska jag säga som var borta i sju veckor ett år). Nåväl, ni är snart hemma, tiden går så fort. Det blir jättekramkalas när ni kommer, You bet! Wilma mår bra. Vi har inte varit och badat, det är ju sommarlov nu så vår lilla strand är "befolkad" om dagarna. Nu har vi högtryck här hemma så vi får se om vi åker ner någon kväll i veckan. Yngve jobbar ett par veckor till innan han går på semester och det är väl då det dåliga vädret kommer. (Närå; pissemist, inte jag inte.....
Allt är under kontroll. Raili o Roya var på date med Morfar i Söndags. Dom var i Bandhagen och gick och käkade pizza i den lokalen där Morfar hade "Bandhagens Färg" när jag var liten. Måste ha kännts lite mysko för Morfar men han var glad ändå! Han är sådan Er Morfar! Vad bra att Du skickar ett vykort, jag är säker på att han uppskattar det. Inga mera tårar nu! Njut av vistelsen och hux, flux så är ni hemma igen. Massor med Kramar till Dig och Anders. Alma får ingen! Sötungen skall há en massa pussar i stället! Och Du förexten; vilken fin bild det är på Dig, Anders och Alma, skulle vilja göra ett foto av den. P&K