Sidor

fredag 10 juni 2011

Delay

När vi kom till Arlanda var vi i mycket god tid. Jag gick och pratade med dom i säkerhetskontrollen om Almas dricka men det var inga problem. Kön till incheckningen var inte alls farlig när vi ställde oss i den och Alma var hyfsat pigg. Då kommer dom fram och meddelar att planet är försenat och lyfter 13 istället för 9. Jag sätter mig på huk med huvudet i händerna och laddar om. Låda 2-problem! (kommer du ihåg det A-C?) Det vill säga inget jag kan göra nåt åt. Så vi gillar läget helt enkelt! Efter att ha köat i vad som kändes som oceaner av tid, ca 1 1/2 timma, var det vår tur. Att det tog sån tid berodde på att de andra, mer betalande, gick före oss "vanliga". Frågade killen i incheckningen om jag och Alma behövde stå där men han släppte iväg oss, han hade ju våra pass och sett att vi var vi.

Vi fick matbiljetter och har ätit frukost. Alma åt en Nestlé-Jogolino och en banan och satt sedan och skrapade med tänderna på mitt äpple. Vi hittade två fåtöljer som står lite i skymundan här uppe i restaurangen så där har vi bosatt oss. Alma somnade på en gång! Senast 11.30 ska vi igenom säkerhetsspärren. När vi kommer till NY har vi 7 timmar på den flygplatsen också (istället för 2 enligt förra resplanen).

Det enda som svärtar ner dagen är den dryga och buffliga säkerhetsnissen som ställde massa frågor när vi stod i kön. Lång kö och många att kolla så vi svarade snabbt på hans frågor men när han kom tillbaka gav han oss ett litet tips: rusha inte igenom säkerhetsfrågorna i USA... Nej men var så god! Nåväl.

Maken vägde in sitt bagage på 27 kg. Massa presenter!

Ska försöka blunda lite jag också, trött efter få timmars sömn men fortfarande lite upprymd efter en kanonkväll med systrarna och Stephen Lynch!
Published with Blogger-droid v1.6.9

1 kommentar:

Anonym sa...

Men ååååh! Vad tråkigt, vet ju hur kul det är att hänga på en flygplats...än värre med ett barn. Men NY är ju tevligt. Kanske att ni hinner titta runt lite då om ni orkar! So msagt bara tugga timmarna förr eller senare är ni framme och kan njuta av era veckor där. Saknar er redan här! Kram Tant M