Sidor

torsdag 30 juni 2011

Nastan helt sjalv!

Idag har Alma statt sjalv i flera sekunder (typ 2-3) vid ett flertal tillfallen hallandes nagot i handerna. Stora tjejen! Hon testade att ga idag endast ihallande mammas byxben, gick finfint! Det marks att varmen tar pa henne, hon sov till nio (med avbrott for valling) och somnade vid 11 igen.

Igar kvall blev det inte svalare nar solen gatt ner. Nar klockan var 23 var det fortfarande som att ga in i en vagg nar man gick ut pa balkongen. Galet... Nu ar klockan strax innan lunch och det ar 33 grader ute men med luftfuktigheten kanns det som 36. Det star sa pa vadersajten till och med! Luftfuktigheten ligger nu pa 52%. I sondags nar det kraftiga ovadret drog forbi lag luftfuktigheten pa 90%.

Igar var vi pa Skandinaviska affaren i Elkhorn (en narliggande ort) som hade svenskt kaffe till Makens fortjusning. I affaren var det en gammal tant som kunde svenska, aven om det verkade som o hon glomt det mesta. Men hon halsade pa Alma och sa "Hejsan" och "vad gullig du ar" sa lite satt kvar. Allt var sjukt dyrt i affaren, ett paket Classic kaffe kostade 90 kronor men det fick det helt enkelt kosta.

Massor med oversatta barnbocker. Men Alfie Atkins?!

Har ett svagt minne av en san har fran barndomen!! Alma var fascinerad kan jag saga!

Godishyllan....

Marsansas och kex!
 Efter det akte vi till Super Target, en stormarknad som har typ lite av allt. Jag hittade en kjol och Ellas mellanmalspasar! Lite mat ramlade ner i varukorgen ocksa. Pa vagen hem stannade vi vid KFC och tog en 12-bitars bunke med grillad kyckling och akte hemat. Alma fick mat och sen la sig hon och Maken och sov, hamnade lite utanfor de "vanliga"tiderna sa lunchen ats inte forran halvtre och mellis fick hon innan det. Naval, ingen storre skada skedd. Hon somnade gott pa kvallen, vaknade och bokade sa hon fick somna sjalv i sin sang och sov hela natten.
Trottsam eftermiddag!
Har ar lite bilder fran nar vi var i downtown Omaha haromdagen.
Vanstra byggnaden ar Omahas hogsta skyskrapa.

Har pa Rojas at vi lunch, supergott!


Var guide Scott, en sann barhoppare...

Fontan!


Maken hittade boots till Alma pa skoaffaren harom dagen
Kunde inte somna igar kvall, lag och hade en massa funderingar om jobbet och framtid och eventuell tillokning och bilar och hus och dagis och ALLT!! Holl pa att bli galen. Dramde for andra natten i rad om tornados. Inatt var det en enorm F5 som var pa vag mot en skola som jag tydligen jobbade i men det var ingen som fattade att det var sa farligt och dessutom verkade det inte finnas nagot skyddsrum sa var det bra med det... Sen vackte Alma mig sa jag fick aldrig riktigt veta hur det gick.

Maken vaknade pa sin soligaste sida, vrakte ur sig en massa skit, mosade mitt hjarta en aning och drog sin vanliga harang om hur sjalvisk jag ar, vilket kontrollfreak jag ar och att han inte duger till nagot klockan halvsex och nu vill jag bara bara bara bara bara hem.  Jag skulle bara kolla hennes flarra eftersom det lat som att den inte slappte in luft! Biljetterna hem for mig och Alma skulle kosta 13000. Sa det gar ju inte. Och ringa till deras kundtjanst for att fraga om ombokning kan jag inte gora, det skulle kosta lika mycket som att kopa ny biljett. Mer eller mindre. Antar att det bara ar att sta ut.

Idag ska jag fixa naglarna medan resten aker till Hobby Lobby och koper nat matereial som Maken envisas med att ha pa sitt armbrytarbord. Vet inte det jag. Just nu vill jag som sagt bara hem, varmen hemma kan jag ta. Jag kan ta med mig Alma till en strand. Hon kan vara i skuggan utan att svettas ihjal. Har ar vi inlasta i en lagenhet med standigt neddragna persienner och en mer eller mindre standig hunger. JAG VILL HEEEEM!!!

Puss pa er, hoppas dagens pannkakor har varit goda. Shit va jag ska ata pannkakor nar jag kommer hem...

Inga kommentarer: