Sidor

måndag 13 juni 2011

Monday morning

Vi hade en lugn kvall igar, Alma somnade av sig sjalv i sin sang vid halnio snaret (hon fick ligga och boka runt tils hon sov) och vi satt och kollade lite pa TV. Serien med Joel Kinnaman var inte som forvantat. Han ser ut som karaktaren i Johan Falk-filmerna fast utan det ackliga haret. Jag somnade, var sa trott. Tror Maken somnade ocksa. Han vackt emig 22.30 sa fixade vi iordning oss och gav Alma valling. Sen somnade vi igen. Vara vardar hade inte kommit hem fran brollopet an och vi horde dom inte nar dom kom hem heller. Jag vaknade flera ganger inatt och trodde att nu vaknar Alma, men inte da! Jag har jagats av vildsvin i drommarna och haft allmant jobbiga drommar. Alma vaknade forst klockan 6!! Sen somnade hon inte om. Gallskriker om man forsoker lagga henne ner. Sa han har busat runt med oss.

Efter att vi duschat at vi alla frukost, da kom Corey gaende med en hungrig lite Sofia. Jag satte ner Alma i sangen med lite leksaker for att Maken och jag skulle fa ata lite i lugn och ro. Dessutom ar brodet har inte anpassat for att kunna halla med en hand! Aggmacka blev saledes en rejal utmaning! Tittade till Alma och hon lag med rumoan upp och gnuggade ansiktet i lakanet. Nasta gang jag tittade sov hon! Och sover an!

Planen idag ar att aka och shoppa lite pa ett kopcentrum. Himlen ar gra och de hotar med regn idag. Vi far val se, det gjorde dom igar ocksa.. Pa Weather channel pratade om oversvammningen av Missouri river, den oversvammningen som gor att vi kan fa problem med hemresan eftersom delar av flygplatsen redan star under vatten och de behover slappa pa ytterligare fran dammen eftersom det fortfarande kommer smaltvatten fran bergen, sa i varsta fall far vi ta buss till Kansas och ta flyg darifran. Eller nat. Vi far se hur det utvecklar sig. Brians and Florence hus ar i alla fall oversvammat nu. Och dom som var sa glada over sitt nybyggda hus vid flodens kant, vi blev inbjudna dit for nagon manad sen men nu ar dom hemlosa och bor hos vanner.

Tant M: Tack, trojan har Maken kopt till mig pa en outlet i Norrtalje, han tycker att jag passar sa bra i den fargen. Aven han som valt farg till mina naglar denna gang! Vi ligger sju timmar bakom er sa nu nar klockan ar tio pa formiddagen ar den alltsa 17 hos er.

Dags att satta pa sig ett litet face. Uppdaterar sen!

Inga kommentarer: