Sidor

lördag 4 juni 2011

Kvällsrutin

När vi går och lägger oss (runt 23-tiden) får Alma välling. Då håller hon, mer eller mindre sovande, själv i flaskan. Då passar jag på att känna på blöjan; har hon druckit mycket på eftermiddagen/kvällen kan den vara ganska blöt vid det här laget så då slänger jag på en ny medan hon dricker ur flaskan. Sedan vänder hon sig om och somnar om.

Nu har hon inte heller täcke utan bara en tunn filt på sig, det är varmt i sovrummet!

Ibland byter jag även när hon dricker morgonvälling vilket gör att jag alltid har torra blöjor i lådan på nattduksbordet och en använd antingen nedanför min eller hennes säng. Så är mammalivet ibland, och jag måste säga att jag älskar det!

Ikväll har jag även baddat fötterna med Absolut Torr innan sänggåendet så nu har jag även en sån flaska i nattduksbordet! Med fötterna skulle man nämligen bädda några kvällar i rad för att få fullgod effekt! Ska även ta med några ex till jobbet på onsdag, tant E ville prova!

Det står att man kan uppleva lite svid i huden men det är nog främst i armhålorna för det enda jag upplever just nu är en halvskum lukt!

Fönstret står lite öppet och jag hör motorvägen på håll och hur plåttaket utanför knäpper lite när det svalnar från dagens gassande sol. Alma har en tung andhämtning och sover gott!

En härlig dag är till ända och imorgon väntar ännu en. Man kan ha det sämre må jag säga.

Tjing!
Published with Blogger-droid v1.6.9

1 kommentar:

Fröken Isakson sa...

Ja mammalivet är verkligen härligt. Hoppas du får en toppendag. kramar