Sidor

fredag 24 juni 2011

Onsdag och torsdag

Igar fick vi inte sova overdrivet lange for sotungen, Maken akte dessutom till affaren for att kopa blojor klockan 7. Kommer till det sen...

Efter frukost och kort tupplur akte vi till Westroads for att spana in Victoria Secret. Jag var verkligen pa bra humor for att prova underklader. Jag hittade den modellen som Syrran vill ha, kollade dock inte storlekarna. Vanligtvis nar man gar in i en butik sa flyger dom pa en och sager (halvskriker)  HI GUYS HOW ARE YOU DOING TODAY?? med ett smajl som far skaparna till Colgatereklamen avundsjuka. Men kvinnan pa Victoria secret tittade inte ens pa mig, hon gick bara runt och pratade i sitt headset. Anda gick hon forbi mig 3 ganger medan jag gick runt och klamde och kande pa olika underklader. Sa till slut tappade jag lusten och gick darifran. Vi gick och kakade en wrap och sedan sprang jag in och kopte en massa orhangen, nagra till mig, till syrrorna och till Monica. Maken fick Alma att somna i vagnen sa vi gick in pa Yonkers och kollade lite. Tantvarning pa det mesta men de hade aslackra handvaskor och sjavklart sprang jag dessutom in i en skinnjacka som var skitsnygg som bara kostade 78 dollar! Kopte jag den? Nej. Ska suga lite till pa den...

Sen gick vi upp och trodde att det bara skulle vara herrklader. Icke. En stor avdelning med barnklader, som jag faktiskt inte ens gick in pa, samt en stor avdelning med underklader. Dar kom det fram en tjej och fragade om jag behovde hjalp sa jag sa att jag har inte en enda aning om vad jag har for storlek sa hon matte mig och kom fram till att jag var en 40B. Lilla lilla du... Jag sa att det kunde jag omojligt vara! Men hon insisteraded men tyckte att jag kunde testa lite annat ocksa. Sa jag fick en 40 B, D, DD, DDD. Please! Sedan 38 D, DD. Sedan 36 D. Men da hade jag provat ungefar 20 BH:ar i olika modeller och storlekar och INGENTING satt bra och Maken gick runt med Ama i barnvagnen och jag visste inte om hon hade vaknat eller inte sa jag gav upp. Och deppade ihop. Sa vi akte hem. Sjalvklar hade blojan lackt. Kommer till det sen...

Teresa lagade god pasta med tonfisk som vi at, nar hon gatt och lagt sig satt vi och tittade lite pa TV och jag at tva isglassar. Sjalvfortroendet ar aterigen nere pa en underjordisk niva. Skot och skrap! Eftersom Alma bokat och somnat sent, forst vid halvtio, fick hon valling vid midnatt nar vi gick och la oss.

Jag hade som vanligt svart att somna. Stangdde av tum-tum-tum-tum-flakten for att fa tyst, vaknade 2 av att jag holl pa att rinna bort sa jag satte pa den igen. Alma vaknade vid fem och jag lyfte upp henne till oss och hon somnade som vanligt om pa min arm och vaknade igen klockan 7. Lagom! Sedan somnade hon inte om...

Vi lyxade idag; packade vaskan och akte ivag till Village in och at frukost "all american". Alma at grot och en bit melon i sin provsmakare. Jag at aggrora, 2 baconskivor, 2 amerikanska pannkakor med kanel och fruktsallad (dvs 5 bitar melon och 4 vindruvor) samt kaffe. Maken tog liknande. Vi tog bilder men klockan ar for mycket for att slapa fram sladdatr och grejor nu. Almas nya ar att illskrika! Far hon inte nat tillrackligt fort eller inte far det hon vill eller inte gor sig forstadd sa gallskriker hon i en ton som sakerligen skulle kunna funka som vapen! Trumhinnorna skulle sakert spricka efter en stund. Sa hon fick ett smorgasran (ja, vi hade med oss ett helt paket i packningen) som holl henne sysselsatt sa vi kunde ata klart. Sedan akte vi hem och Alma somnade pa en gang!

Pratade med syrrorna och Monica pa Skype och fick alla ocr-nummer och belopp for att kunna betala rakningarna. Sedan gick Maken till gymmet, och Alma somnade faktiskt om pa mig i soffan, fasst hon sovit i redan trekvart! Jag och hon tog sedan en promenad medan Maken akte och handlade lite matvaror. Sedan hade vi bara en hemmadag, tvattade lite, fixade lite, surfade lite, installerade Wii-spelet, lekt med Alma... Bytt blojor och klader. Aterkommer till det...

Det var tankt att vi skulle pa pedikyr idag men Corey blev sa sen och sa fanns det inte nagra tider dit vi tankte aka sa vi har bokad tid klockan 13 imorgon! Lite obekvam med tanken pa att nagon ska fila pa mina fotter, sarskilt min hogra lillta som inte alls ar som den ska efter att ha blivit traampad pa av hastar sa manga ganger att nageln ar paj och dessutom har jag nagon konstig blasa I tan sa jag far en jatteforhardnad under tan. For mycket information? Tsss, icke! Ingar i mitt liv ju! Lilltan alltsa! Men det ska bli en kul upplevelse.

Alma bokade aven ikvall. Efter 1 1/2 timme med mamma forsokte pappa och efter en halvtimme kom han ut ur sovrummet. Sedan har vi suttit och snackat och nar jag och T gick ut pa balkongen for att roka en varsin "Barbie" (Virginia Slims, supersmala cigaretter) staller hon sig upp och pekar mot skogen vid an tvarsover vagen och sager: Did you see the lightning bug? Sedan sag jag, i grasmattan nedanfor balkongen! Helt plotsligt lyser det till for ett ogonblick! Coolt! Da har vi sett det ocksa!

Maken och Corey sitter och tittar pa stand up pa datorn, T har gatt och lagt sig och vara dottrar sover. Nu till det har med blojorna.

De forsta vi hade har var Luvs. Detta for att T hade fatt ett sant paket sa vi korde pa det. Det var dom parfymerade som jag skrivit om tidigare och som ar jattetunna. Tunna ar bra. Men inte i den har varmen eftersom Alma dricker massor och i sa fall skulle jag behova byta pa henne en gang i halvtimmen. Kanske en latt overdrift men ni forstar nog var jag vill komma. Men vi gav dom ett forsok till och kopte ett paket till, och det lacker. Det lacker... Till natten far hon ny bloja nar pyjamasen aker pa, sedan byter vi nar hon far kvallsvalling och sedan igen nar hon dricker morgonvalling. Hemma byteer jag IBLAND nar hon far kvallsvalling, har jag inte gjort det byter jag vid morgonvallingen.  Det racker. Alska Libero!



Igar nar Maken akte bad jag honom att kopa Huggies istallet, ett marke som faktiskt finns hemma pa Ica Maxi ocksa. De ar oparfymerade och tjockare. Men lacker. Tva ganger idag har dom lackt. Va fan! Och idag har hon inte ens druckit mycket. Det kanske later som att vi inte byter ofta pa henne men det gor vi, och det ar ratt storlek, likforbannat lacker det! Fordelen med Huggies ar att de har flexiband i ryggen som gor att de ror pa sig pa ett annat satt an Luvs. Alska Libero! Nasta gang blir det nog ett paket Pampers, va fan vi maste ju ha nat som haller for flyget! Josses, dar kan vi inte ha med hur manga ombyten som helst! Fast det ar klart, Huggies har dessa tuffa blojor!
Nu ska jag avsluta har och ga och borsta tanderna! God morgon Sverige och ha en harlig midsommar! Har hade vi 20 grader och mulet imorse men klarnade upp till 25 pa eftermiddagen, hoppas det smittar av sig till det svenska vadret.

maste saga att deet kanns mycket konstigt att inte fira midsommar men vi far i alla fall ga pa en rehersal dinner infor brollopet pa lordag sa lite party blir det allt!

Puss och kram!

Inga kommentarer: