Sidor

måndag 27 juni 2011

Rehersalmiddag, brollop och barhang

Ber ater igen om ursakt for uteblivna uppdateringar, nar ni last detta kommer ni nog att forsta varfor...

I fredags var vi pa pedikyr! Oh My God! Massagestolen var ljuvlig... Hon filade och knadade och la varma handdukar pa benen och peelade och masserade och gjorde hotstonemassage och malade till sut naglarna i den farg man valt ran den enorma hyllan med nagellack som satt innanfor dorren. Nar man var malad fick man ga och satta sig i en tork, sag ut som en liten bokhylla som man satte in fotter (och hander om man fatt manikyr) i sa blaste det lite lagom sa det torkade! Mina fotter skriker fortfarande; IGEN IGEN IGEN!
Ber om ursakt for att filmen ar pa tvaren, det ar lite improviserat nar det inte ar pa egen dator...

Sedan tog T & jag en avstickare till Moe and Curlys, en bar dar vi tog en varsin rom och cola innan vi akte hemat igen. Tva STORA rom och cola = 8 dollar.... Sjukt. Pedikyren kostade 20 dollar. Fixa mina naglar skulle kosta ca lika mycket. Teresa holl pa att ramla av stolen nar jag berattade att jag betalar 60 dollar hemma for att fixa naglarna!
Finaste!

Alma hade kinkat som 17 hela dagen, gnallt och skrikit for minsta lilla. Da menar jag SKRIKA! Sa aven om mamma inte kande for det sa packade vi in allt i bilarna och akte ivag till en rehersal dinner, dvs den middagen som ar innan brollopet da cermonin ska gas igenom av narmsta kretsen och eftersom Corey ar en poppis bestman sa skulle han vara det avn pa detta brollop. Sa klart, det var ju Brian och Tiffany som skulle gifta sig!

Det blev lite grillade kycklinglubbor (jag har sa svart att ata det!) och nagon potatissallad, mest snack pa altanen. Folk var hysterisk for det var en GETING pa altanen. EN! Folk undrade om Alma verkligen skulle komma ut nar det var en geting pa baksidan... Ba riktigt? Och liten var den ocksa!

Vi akte hem sa vi var hemma halvtio, jag led sa vansinnigt med Alma som trots att hon sovit ett tag i vagnen medn vi var dar, var sa hangig, glansig pa ogonen, pipig och sa mammig att knappt Maken fick halla henne. Hon hade ingen feber men det var definitivt nagonting som var tok. Antog att det var den nya tanden som var pa vag upp nere, den hade precis precis tagit sig igenom tandkottet. Kanske aven varit den som stort hennes nattsomn ett par natter i rad.  Sa, for forsta gangen, fick hon en Alvedon-supp innan hon somnade. Klockan 4 pa natten vaknade jag. BANG sa det utanfor fonstret! Det blixtrade och askade sa otroligt mycket, jag satte mig pa golvet vid fonstret och tittade ut. Alma vaknade till av askan och fick somna om uppe hos mig i sangen.

Dagen efter, lordag, madde hon myckt battre. Piggare och inte alls lika pipig. Vi hade en hemmadag, jag hade borjat fa traningsvark i magen efter fredagens lilla workout (45 minuters promenad, situps och armhavningar). At frukost och sedan akte Maken och handlade lite matvaror och supergoda wraps medan jag och Alma tog en tupplur. Hon vaknade 15:40 och vi borjade gora oss iordning. Klockan 18 akte vi, C var redan dar eftersom det skulle tas foton innan ceremonin.
Maken fixar vattenmelon!
Jo just det ja.....


Gott med melon!
Tugg tugg...


Provade Sofias harband och sa gjorda mamma tofs!
Brollopet holls grannstaden Council Bluffs som ligger pa andra sidan av Missouri River och dar innvanarna standigt retas for att vara mindre intelligenta och vara banjospelare (dvs inavel, giftermal med kusiner osv.). Vi tyckte vi var nedkladda en aning, jag hade blommig sommarklanning och Maken hade beiga linnebyxor och vit skjorta (ja Monica, han hade morkbla Fogelstastrumpor till....) men nar vi kom dit var jag inte sa orolig. Folk kom i piktroja och jeans, satt och drack ol under sjalva vigseln.... Pa riktigt? Ceremonin var av slappnad med mycket skratt. Nar tarnan skulle ge Tiffany Brians ring, halade hon upp ett langt langt snore fran urrigningen men nar snoret kom upp var det tomt. Oups sa hon, log och tog ringen fran sitt finger...  Klanningen var aningens for lang sa bruden hade lite problem att ga... Sedan var det middag i form av buffe, god mat, mycket god mat, under tiden dansade brudparet, bruden och hennes far och brudgummen och hans nagot speciella mor. Vid bordet hade vi Mary, en armbryterska som aven var vigselforrattare, och hennes partner Sarah. Denna Sarah "kidnappade" Alma och gick omkring med henne, lekte med henne och vi satt dar och kunde ata i lugn och ro! Sarah sjalv hade tva vuxna soner men hon alskade bebisar vilket Alma nog forstod eftersom hon inte ens tvekde att ga till henne!

Halv elva akte vi hem. Da hade Alma varit vaken i sju timmar. Utan att braka eller gnalla. Sa fort hon blev rastlos var det bara att ga omkring med henne eller gaa och halsa pa manniskor. Hon slocknade i bilen, jag bar upp henne, bot om pa henne, vi gav henne valling och sedan sov hon igen! Sjalva tog jag och T ett par glas vin, satt pa balkongen och snackade och helt plotsligt var klockan 1! Sa nagot bloggande hann det liksom inte bli da heller! Somnade ovaggad!



Innan vi gick in (Alma i klader fran Moster Go)


Mrs and Mr Brian Robling

Vart bord.

Mckenzie Stevenson och Alma

Brian, Brian och Corey


 Alma sov till sju, fick valling och somnade om till nio! Skont! Igar tog vi det aterigen valdigt lugnt. Alma ar definitivt piggare men daremot har Maken borjat fa halsont och nastappa. Illa. Vid klockan 13 begav vi oss till Old Mill Lounge, den lokala baren for att hanga med lite folk. Skitkul att traffa folk som man hort sa mycket om. En av killarna, Joe Jeffrey, slangde sig runt halsen pa mig nar jag strackte fram handen och skulle presentera mig. "Sa kul att antligen fa traffa dig!!"

Alma och Makens mentor; Jerry Jennings


Vi bestallde lite pizza, och sa snackade vi en massa. Alma fann en ny van i Makens mentor Jerry och satt hos honom langa stunder. Scott Lohman daremot var tydligen livsfarlig! Maken skjutsade hem oss vid femsnaret, Alma at och somnade pa mig i soffan medan jag tittade pa Surfs up. Nar T och Sofia kom hem vaknade Alma till sa jag gav henne grot och sa akte pyjamasen pa och sedan borjade kampen. Alma GALLSKREK nar man skulle lagga henne ner. Aven nar man satte henne upp! Maken kom hem halvnio och forsokte exakt samma saker och jag sa bara att det gar inte, jag har forsokt i en och en halv timme! Sa hon fick vara vaken! Ett rejalt askovader drogforbi utanfor med massiva askknallar och haftigt regn. Ett lagtryck och ett hogtryck mottes precis over oss och skapade detta ovader. Klockan tio, efter att jag busat med henne pa sangen, kittlats, jagat och "atit" pa henne tog jag upp henne pa mig, la faret bakom huvudet pa henne och sa nynnade jag. Efter 10 minuter sov hon.

Igar at jag tva smorgasar till frukost och tva pizzaslices klockan halvfyra. Inte konstigt att det kurrade i magen pa kvallen. Sa jag tog tva smorgasar till och nar Alma somnat snacksade jag pa lite kryddiga tortillachips. Inte kostigt att vi tycks ga ner i vikt har, vi ater ju inget! Efteersom vara vardar inte ar sa mycket for att ata sa blir det inte mycket sant vissa dagar.

Alma sov till halvsex, da vaknade jag av att hon inte vaknat. Ar det modeersinstinkt eller vad? Gjorde valling och nar jag kom tillbaka satt hon upp i sangen! Valling och ny bloja sedan somnade hon om till atta!

Idag ska vi aka ner till The Old Market i downtown Omaha. Ska bli kul! Oversvammningarna blir bara varre och varre och jag hoppas innerligt att inte flygplatsen far problem... Hemlangtan ar emellanat svar nu.. Saknar er sa mycket! Det ar mycket har som ar lite jobbigt och hur mycket jag an alskar vara vardar sa ar det sa svart att forlika sig med deras alkoholvanor, sarskilt nar man har en liten bebis!! Igar kom T hem pruttfull, somnade med Sofia i soffan. Jag var tvungen att ga darifran for jag mar sa daligt av att se det. Sofia ligger dar och sparkar och T sover. C akte ju tillbaka till baren och jag vet inte nar han kom hem. Sjalv fick jag i mig en halv liten rom och cola igar. Maken drack tva ol efter att jag och Alma akt hem!

Efter att fronterna mottes igar sa kommer det nu vara ett stort hogtryck som tar over under veckan som kommer. Pa torsdag ska det bli varmast med temperaturer upp mot 94 grader F. Far se om vi kanske aker och halsar pa hos Bob och Susan nagonting och utnyttjar deras strand lite, tror Susan har semester den har veckan. 

Sa, nu ar bloggen uppdaterad, dottern sovd (ja under tiden), rakningar betalda (Moster Go - behover BG el PG pa Goboken!!!), nya vanner pa Fejjan konfirmerade och nu haller batteriet pa datorn att ta slut!  Hoppas ni haft en fin mandag och far sova gott inatt! Hur ar vadret? Hur mar alla? Vad hander? SKRIIIIIV! Lasa Aftonbladet och DN racker liksom inte....

Puss pa er!


5 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blir du bra snopen va? Men jag tänkte jag skulle försöka. Herre Gud (vet att han/hon/den/det inte finns) vad jag längtar efter er! Det ska bli skönt när ni kommer hem. Spelar ingen roll att jag kan prata med dig via Skype - det är inte samma sak! Fast bra förstås. C&T måste ha tyckt att de var på ett riktigt prinsessbröllop när de var på ert. Finns det ingen klädkod? Ni var i alla fall jättefina!
Idag har det varit fint väder och nu i kväll är det en riktig sommarkväll. Pappa håller på att stränga - äntligen är det dags för höet! Det ska ju vara uppehåll hela veckan! Vilka fina bilder det är på allt du visar. Antar att ni tagit mer som vi får se när ni kommer hem. Ha det gott tills vi hörs igen. Hälsa så mycket.Puss och kram till er alla 3!//Mamsen

FaSussi sa...

Hej på er i värmen! ja, jag har väntat och väntat på nya inlägg. Det är så roligt att läsa allt som ni är med om. Ni var verkligen jättefina till bröllopet. Tror nog att de andra gästerna tyckte det också. Jag har också reagerat på T:s dryckesvanor men tänkt att jaja det kanske låter värre än det är. Det här med att amma länge är verkligen ingen dum ide. Jag åker till mamma i Jämtland i morgon. Uffe jobbar denna vecka sedan är han ledig i fyra. Passar bra att åka nu. Pella får jag inte med mig för hon är uppbokad i stallet varje dag. Nästa vecka har hon två hästar. Jag ska för första gången köra 60 mil helt själv utan sällskap men det kommer nog att gå bra. Det är så fantastiskt fint i Fjäl i juni med alla vildblommor. Idag kom sommaren tillbaka och ska tydligen hålla i sig ett tag. Riktigt varmt och soligt. Jag har ju som sagt fått ett nytt äckligt husdjur som tycker att det här är den absolut mest perfekta platsen att bo på. I morse när jag kom ut låg ÄCKELORMEN och solade utanför altandörren. Inte så mycket som flyttade på sig ens... Nu har jag strött ut två jättepåsar med vitpeppar i alla skarvar och runt hela altanen sen borstade jag ner det i varenda litet skrymsle. Vi får väl se om det hjälper. Tydligen vanligt att ormar bor under altaner. Där finns svalka och mat (grodor). Saknar er jättemycket och längtar tills ni kommer hem. Igår var vi med Micke och Jeanette i Waxholm på sill och strömmingsbuffe, mycket gott och trevligt. Gick runt i detta pittoreska lilla samhälle. Vi hittade en tomt där de hade smultronmatta i stället för gräsmatta. Gissa om de var vackert med alla röda smultron! En ide att ta efter där det är torrt och lite sandigt och svårt att få gräset att ta sig? Kram till er gullepluttar från FaSussi

Rairai sa...

Några självklarheter:
Du är så otroligt vacker Reneida, inte konstigt att Alma är gudomligt fin! Jag älskar er såååå mycket, och saknar er varje dag! Anders leende är verkligen smittande på bilden efter vattenmelonen där. OCH SCHEISSE, ALMA HAR TOFS! Vad fina ni är på sista bilden, skriv ut och rama in!
Lillpluttan har ju superfina kläder på sig, den där Moster Go måste vara en hejare på shopping..!

Oändligt med kärlek, jag tror jag spricker av saknad snart. Men jag är glad att ni har det bra och mår gott. Hälsa fina värdfamiljen! PUSS

Keeya sa...

Så fina ni är! :) Avis är jag också på er som får vara där borta :D Du köp tandgel som lindrar för de små. Använder på Lovisa och hon verkar må bra utav det. Finns inte att köpa i Sverige men det finns i USA. Massa pussar till er godingar!

Anonym sa...

Saknar saknar saknar!!! Kom heeeeem! :)
Vääääldigt fin i den där klänningen!
Och Moster Go vet hur man klär en prinsessa :D
Anders är alltid strålande :)

Kram
Tant M