Sidor

söndag 12 juni 2011

God morgon. Eller nat...

Maken och Corey kom hem halvtolv, Maken ville egentligen aka tidigare. Alma fick valling och ny bloja och somnade om utan problem. Blojorna ar sa tunna att det kanns som om de ska lacka for minsta lilla men de klarar forvanadsvart mycket. Sen dackade aven jag och Maken, jag horde det lilla lammet fran Almas sang som var installt pa vagbrus sa det gick fort innan John Blund kom. Klockan 3 vaknae ALma och ville inte ligga i sin sang, sa hon kom upp (bokstavligt talat, vi far typ hoppa upp i sangen!) till oss och somnade om. Vaknade halvfem. Maken gjorde valling som hon slurpade i sig och sa bot vi bloja. Sen borjade det... Hon var sa trott! Orkade knappt halla upp ogonen men sova skulle hon inte. Jag forsokte lange, Maken forsokte, jag forsokte igen. Satte pa TV:n, vaggade, stod upp....Klockan 7 efter att hon suttit och lekt lite i sangen och dessutom bajsat sa somnade hon pa med min ny bloja pa sig. sov i 45 minuter, vaknade, somnade och sov 30 till. Sen var det dags att ga upp.

Teresa gjorde frukost, fattiga riddare och bacon. Gott. ALma, som atit grot tidigare, harjade runt i full fart men det marktes att hon var trott. Sa nar jag atit tog jag upp henne pa brostet och efter en liten stund somnade hon. Sa nu sover C&T och Sofia oc jag och Maken sitter i varsin soffa och tittar pa TV.

Vadret ar vaxlande molnighet, pa weather channel (som vi tittade pa inatt) sa dom att et vantas regn och aska pa eftermiddagen.

Maken ska ringa flygplatsen och kolla om vagnen har kommt till Omaha. Eventuellt ska vi aka till ett kopcenter lite senare idag. Aven vi ar bjudna pa brollopet idag, Maken blev inbjuden muntligt av brudgummen iagr kvall, men eftersom Alma fortfarande har jobbigt med nya tiden sa har vi beslutat att inte ga. Varfor gifter man sig klockan 19 en sondagskvall?

Skriver senare idag!

P&K

Inga kommentarer: