Sidor

torsdag 16 juni 2011

Gina fest och poolhang

Igar kvall akte jag och T till Phoenix bar for att mota upp ett gang tjejer. Dessa "tjejer" ses varje tisdag och har en sa kallad Gina fest, de har med andra ord tagit bort va innan gina.... Och situationstecknen runt tjejer syftar pa att den aldsta, Linda, var 68 och en sjuhelvetes krutdam. Som hamtad ut Pantertanter! Har hade vi saledes 10 kvinnor som var sa smutsiga i munnen att jag mest satt och var fascinerad. Jag tog en liten rom och cola som kom med sa mycket is att efter en kvart var det mest vatten i den! Helt ok for mig som inte kanner sa mycket for att dricka stora mangder alkohol. Innan vi kom darifran hade jag druckit ytteligare en och dessutom hade damerna bestamt att jag skulle dricka en Zambuca, kan ju inte saga nej till mina nya vanner! Haha! Fran att ha suttit fascinerad av det grova spraket (vilket var pa ett konstigt hjartligt satt) sa gick vi over till att prata om Sverige, hur T och jag kanner varandra, hur Maken och C kanner varandra, hur T ska hitta dagis och vad hon ska tanka pa nar hon intervjuar olika, hur det funkar med barnomsorg i Sverige, vad Sverige tycker om Obama och jag fick aven veta vad de tyckte om Obama... Jag mumsade i mig en mycket god tacosallad och njot av kvallen. Nar vi stod pa parkeringen blinkade det till pa himmelen, BLIXTRAR!!! De otroliga blixtar som Maken berattat om visade sig, det var sa vackert! Det ar blixtar i molnen, ingen aska utan bara otroliga blixtar. Kanske inte sa konstigt att mitt huvud var pa vag att sprangas under dagen igar.

Vi akte vidare for en snabbis pa baren the Old Mill, det stalle jag hort sa otroligt mycmet om. Vi tog en R&C till och sen akkte vi hem. T var redigt vingig och hon korde, for sa gor dom har! Vansinne. Satt och var riktigt radd hela vagen. Val hemma gick vi ut pa balkongen och pratade massor, allt komanjerat av fortsatta blixtar och regn.

Vid midnatt tackade jag for mig, gav Alma valling och slocknade pa stort! Efter 3 R&C (dock med MASSA is) och en Zambuca sa var inte det sa konstigt. En av damerna igar, Michelle, sa till Mary-Lou att "That bitch looks like a fucking super model" men M-L fick inte saga det till mig forran Michelle gatt. Antar att det ar en ganska ok komplimang... Sa jag att dessa damer har ett sprak som skulle fa vissa att rodna?!

Idag sken solen nar vi vaknade. Klockan 6. For da tyckte Alma att vi skule vakna. Hon fick valling men somnade inte om sa hon satt lutad mot mig och tittade lite pa TV medan vi halvsov. Vi gick upp strax innan 8, galet trott. Hon fick grot och sedan somnade hon av sig sjalv i sin sang medan vi at frukost. Nar hon vaknat akte vi en snabbis till Westroad gallerian och shoppade lite. Hittade en jattefin lila tunika pa Old Navy och Maken kopte ett par Nebraska Huskers-badshorts. Sen kte vi hem, at lite lunch sen gick vi till poolen. Alma somnade i vagnen sa vi satt dar i solen och snackade lite, vattnet var for kallt for Alma att bada i anda. Jag ville bada men ni vet ju hur jag ar, ar det folk dar gor inte jag det. Och det var mycket folk dar. Sa jag badade inte. Vi satt dar i dryga timmen innan vi gick tillbaka. Maken akte ivag och halsade pa C pa jobbet och jag tokkampade med Alma som har fatt for sig att somna ar livsfarligt. Inget funkar. Fick henne att somna 4 ganger, varav tva var det grat och gallskrik inblandat, men hon vaknade hela tiden. Sa efter over tva timmars forsok var jag inte jattemunter nar Maken kom hem.

Alma fick mat och sedan somnade hon med sitt lanade Sleepsheep. Vi at god lasange som T gjort. Efter maten akte Maken till en bar med Brian Robbling och Corey motte upp dom dar nar han kom fran jobbet. Jag satt en stund i solen pa balkongen och laste. Fick vacka Alma for att ge henne grot och satta pa henne pyjamas. Sedan tog det inte lang tid innan hon somnade om. Sa nu sitter jag och T har i soffan och jag ar sa trott att jag funderar pa att ga och lagga mig.

Pa sondag ar det fars dag och da ska vi till Bob och Susan (Coreys pappa och hans sambo) och fira. Imorgon ska det eventuellt bli "heavy storms", dvs aska! Funkar for mig om jag slipper skallebanken.

Dar fick ni lite uppdatering, uppdatera mig!!!

Forresten sa gor de reklam for en ny film med Ryan Reynods har, The Green Lantern, och aven omdet ar en superhjaltefilm sa ar han sa otroligt fin den karln att jag helt klart ska se den!

2 kommentarer:

FaSussi sa...

Uppdatering? Ja jag vet inte. Vi har haft skolavslutningar här nu så äntligen har alla barn sommarlov. och det börjar som det brukar med lite ostadigt väder. Igår när jag åkte till jobbet regnade det så jag var tvungen att stanna bilen och när jag kom fram till jobbet (det är nära mellan) så ver det torrt och kom inte en droppe. Lokala skurar som det heter. Strömmingen har gått till så nu står det på menyn till midsommar. De har nu släppt listan på årets sommarpratare och där fanns en del intressanta namn. Allsången blir spännande med Måns som allsångsledare. Själv har jag tänkt baka bullar någon dag men man är så sjukt trött när man kommer hem sent jämt. Bra med bullar i frysen nu när båtsäsongen är igång. Filmar ni Alma något? Jag vill se. Här har vi inte haft någon åska alls. Synd tycker jag som verkligen gillar det. Vi saknar er men tiden går fort så ni är snart hemma igen. Kram till dig då din "fucking supermodel!!" FaSussi

Mormor sa...

Skönt att höra att ni har det bra! Kul med "kärringhäng" på krogen och en erfarenhet rikare. Här hemma händer det inte så mycket. Wilma mår prima och försöker - när Bella lessnat - att få igång Gimli. Ofta med framgång och det är roligt att se. Vädret är lite si o så, idag har vi sol med lätt molnighet, i morgon skall det visst skvala hela dagen och det behövs! Det är så torrt ute i skog o mark. Nu ska jag straxt åka till Tumba C och hämta ut mina nya glasögon. Spännande! Håller med FaSussi, längtar efter Er. Ha det så gott, hälsa Anders och pussa på "Sötungen" P&K