Sidor

torsdag 10 februari 2011

Varför gråter hon??

Det är numer ganska vanligt att Alma vaknar på natten och gnyr och gråter mer eller mindre fortfarande sovande. Vanligtvis räcker.det med att amma (för bara nappen funkar inte) men inte inatt. Inatt har det skrikits, sparkats, bökats mer än vanligt och så är hon fortfarande. Hon är jättetrött men vägrar sova. Glad att jag fick två timmars sömn innan det satte igång för däremellan har det bara blivit korta stunder.

Läkaren sa faktiskt att det är vanligt från ca 7 månaders ålder att drömmar väcker barnet om natten. Är det därför? Är hon en lika livlig drömmare som sin mor?

Imorse tände jag lampan mitt under skrikandet, då lugnade hon ner sig och somnade en stund. Va?

På sätt och vis glad att jag inte bokade fika med Mammorna idag som jag tänkte, vi ska ta en soft dag med ett besök på tyg/garnaffären i Södertälje. Har lite idéer...

Men först en långis innan snön kommer. Mensvärk idag, jo jag tackar.

Stort större störst grattis till bästa tant M som fyller år idag! Kärlek till dig min vän!
Published with Blogger-droid v1.6.7

3 kommentarer:

Thea sa...

Kevin vaknar också allt mer ofta av gråt nu... Även på tupplurerna om dagen. Igår vaknade han 5 ggr under eftermiddagsluren på 3 timmar. Och vaknade 4 ggr under kvällsluren på 1½ timme! =/ Jättejobbigt för både han och mig! Jag hoppas våra bebbar får lite lugn & ro snart! För Kevin är jättesvår att söva på dagarna, som om han är skiträdd att somna. Han gråter, skriker, spänner sig o sprattlar när han känner att ögonlocken är tunga. Och ännu värre när han kommer i "sovaställningen" i mammas famn. FY!

Jannika mamma till Jillian sa...

thea tipsade mig om din blogg;)

Jillian är lika dan men hon vaknar inte? hon gråter å sparkas i sömnen.. skitkonstig?????

Anonym sa...

Tant M bugar och bockar! Även om bocken börjar bli stel att göra ;)
<3