Sidor

tisdag 1 februari 2011

Gemensam faktor:mammaskap!

Idag var vi en tur till Barnens Hus och träffade Johanna och Johanna med deras söner Eliot och Victor. Blev hembjuden på fika till Johanna och Victor imorgon. Nu är jag lite knäpp för jag är på inget sätt svår med att lära känna nya människor, tvärtom, men efter andra träffen med föräldragruppen kände jag att jag inte hade så mycket gemensamt med dom som satt omkring mig. Sedan har jag inte träffat gruppen på grund av bland annat reumatismen, att ta sig dit blev ett för stort projekt när smärtan låg på.

Idag kände jag att visst, vi har klart olika liv, olika tankesätt, olika åldrar men det är ju även sånt som gör det lite kul att lära känna nya människor. Men framför allt har vi en sak gemensamt; vi är mammor!

Jag ser fram emot morgondagen! Hoppas att min högerhand hämtar sig tills dess..

Hoppas även på lite sömn inatt, Makens snarkningar är en sak jag INTE saknat när vi sovit åtskilda!

Published with Blogger-droid v1.6.6

Inga kommentarer: