Sidor

onsdag 16 februari 2011

Så virkar vi lite till...

Av alla rutor som jag satt, gick, stod, låg och virkade i somras när jag väntade Alma blev det denna lilla filt. Den är ganska liten och lagom som tupplursfilt nu, sen får hon väl använda den till dockorna eller så. Rutorna är ganska små i sig och mönstret är hittat på DROPS som är lite av en favvosida.
Nu är jag igång igen med en ny filt med betydligt större rutor och denna gång i rosa/vitt och brunt. Garnet har jag hittat på tyg/garnaffären i Södertälje där de tar 10 kr/nystan. Helt ok! Mönstret har jag hittat hos Pysselgudinnan Petra.

Köpte även det här fina garnet i vitt med guldtråd i. Fanns även med svart/silver men det är inte så "jag". Funderar på att sticka något i detta.... 15kr/nystan (fast jag betalade bara 10 kr visade det sig sen!).

Har även virkkurs för Moster Go och i förrgår gjorde hon klar sin första ruta! Hejja!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fint! Stickhjälp?

Mamma sa...

Bodde fel där,det är Mormor/morrmorr som kommenterar