Sidor

onsdag 23 februari 2011

Bråkande mage

Min mage har ju varit allmänt dum de senaste veckorna och bråkat med magkatarr och ogillat det mesta jag ätit känns det som. För ett par dagar sedan började det mola i "neremagen", liknande mensvärk. Men, mensen var ju slut förra måndagen så vad sjutton är det då? Det blev värre och värre och igår gjorde det skitont! Mensvärk är ju liksom lite "bredare" över hela magen, detta var som hugg och nyp lokalt i magen. Dessutom ont i nedre delen av ryggen ungefär i njurtrakten. Vid lunch började jag kallsvettas. DET kan i och för sig ha med att jag sket i det onda och ställde mig och målade taklisten i Almas rum. Upp och ner på bocken kanske inte var det bästa just då...

På kvällen satt jag och tog det lugnt i soffan och det högg och högg och var inte alls skönt. Men att åka till akuten gör jag inte förrän jag är riktigt illa däran. Och jag tyckte inte att jag var det. Men hypokondrikern i mig satte ju genast igång och spånade vad det kunde vara. Hemska tanke!

Googlade lite och hamnade på familjeliv.se och deras forum där fler beskrev att de hade ägglossningssmärta och att den hade blivit värre efter att de fött barn och kunde pågå i en vecka eller mer. Men, jag har ju inte haft det tidigare?! Varför börjar det just nu?

I natt när jag vaknade gjorde det ont. På morgonen tar jag ju alltid en antiinflammatorisk värktablett för ledernas skull och det kan ju vara därför jag inte känt något förän nu vid lunchtid.

Har lovat Maken att ringa till sjukvårdsupplysningen för att lugna honom (och mig själv?). Jag ringde till gyn igår och fick tid nästa vecka. Vi får se om det avtar idag, känns inge vidare att gå och ha så här!

Strålande sol är det i alla fall och de 19 minusgraderna som vi gick ut i imorse är nog ersatta av lite varmare temperatur så det blir en långis efter lunch, en tur till Södertälje för att hämta Almas pass kläms nog in på samma gång. Imorgon blir det en spännande dag då jag ska till Lernia och göra lite idellt arbete och prata om serviceyrke och framförallt ha telefonen som arbetsredskap. Alma får haka på och jag ska kolla med Moster Go om hon kan ta en liten pink med Wilma på eftermiddagen.
 
Nu, lunch! 

(Här är lite bilder från gårdagens badstund)



Den där vattensprutande saken Monica håller i är spännande!

Mamma köper badleksaker men den roligaste prylen i badkaret är ändå flaskan till mammas duschcreme!

2 kommentarer:

Lotta Suihkonen sa...

Hej tjejen, det där med ägglossningssmärtan känner jag igen. Har blivit värre och värre med tiden dessutom. Hade inga problem före graviditeten och när mensen satte igång igen. Men som sagt nu är det som att ha fullständig mensvärk två gånger i månaden istället för en :-)Men jag tycker också du ska gå till läkaren om det inte blir bättre och om du är orolig. Kram och lycka till! //Lotta

Anonym sa...

Förlåt men lite sjukt att göra en sexig grej av sitt lilla barns kön. Bättre inte lägga upp bilderna alls än att ge pedofilerna rätt. Det ser hemskt ut. Min åsikt bara. Hej hej.