Sidor

lördag 12 februari 2011

SLUTA ÄT KVINNA

Herrejösses, hon bara sväller! Hon moffar i sig kakor och godsaker som att det inte fanns någon botten. Ser hon inte? Ser hon inte hur hon ser ut? Hur det liksom dallrar likt Homer Simpsons mage. Hur illa kläderna sitter? Känner hon inte när hon stoppar allt i sin stora käft att det här borde jag kanske inte göra? Hon tar sig inte ens iväg till någontyp av träning! Hon kommer att bli som dom på TV!

MEN JAG HAR INGEN SOM STOPPAR MIG!!! Jag har ingen sån drift i mig som säger STOPP, det räcker nu! Eller det är inte sant, jag har det men den är så långt tillbakaputtad att den är nog svår att ta fram.

Och jo jag ser hur det ser ut och jo jag fattar att jag sväller. Och jag BORDE ha motivation men det är så förbannat tråkigt att göra själv, att satsa själv, att ta långpromenader själv. Längtar till gymmet.

Men jag kanske tröstäter just för att jag avskyr mig så mycket (land annat),ond cirkel liksom...

Nu vaknar min älskade dotter och kan knappt andas pga sin nästäppa. Mammas hjärta... Koksaltlösning is the shit idag!

// Svullot

3 kommentarer:

Thea sa...

Känner igen det där... när man inte har något "go" i sig och ingen jävla insperation. Gör det inte lättare att man måste gå igenom skiten själv.

Du kanske har läst om att jag vill bannemej bli av med sista kilona? Och Magnus tyckte det lät super, att vi ska göra det tillsammans. Så kommer han hem med semlor och massor av potatis! (???)
Dagen efter kommer han hem med läsk! Vad tusan? Så jag har inte påbörjat min vilja ordentligt än. Men jag SKA bort med pasta, potatis (ja du vet)... och skiten SKA bort!

Du och jag kan ju mentalt pusha varann att i alla fall äta nyttigare? :) Du som sköter inköpen i din familj... köp INTE hem några godsaker! Köp _lite_ nötter och frukt istället. Åk inte hungrig till affären! :) Sånt du redan vet... men PEPP-PEPP! Kom igen bruden, du VET att du kan! Du har gjort det förut. Let's do it again!

Rairai sa...

Jag vill börja gymma. Komma igång lite, bli lite firm. Inte bara armarna (om de ens är det?)... Du är inte ensam, men ibland känns det svårt att nå fram. PUSS

Anonym sa...

Hehhe vad knas... Jag som tänkte på det igår (och hade tänkt säga det till dig också men så kom nåt emellan) att du verkar ha gått ner rätt mycket på sista tiden. Jag tyckte du såg smalare ut helt enkelt.
Lustigt!

Och TACK för en trevlig kväll igår!!!

Kram
Tant M