Sidor

måndag 14 februari 2011

Rätt mysigt ändå...

Alma vaknade vid 1, tog upp och ammade. Vi slocknade båda två. Hon vaknade 4, samma visa igen. Näsan har hållt sig lugn inatt, tack och lov. Drömmarna också. Hör hur Wilma vaknar, går till mattan bredvid min säng och gnossar med den. Som varje natt. Sen brukar hon gå och lägga sig igen. Icke. Hoppar upp med frambenen i sängen. Jaha ja. Säger åt henne att hoppa ner. Då kommer hon runt till min sida och buffar på mig. Ännu mer jaha ja.

Det är bara gå ner, dra på sig termobrallorna och jackan och ge sig ut. Rejält nödig var hon, när högen var upplockad och slängd gick vi in igen. Tyckte det var kallt om huvudet men ingen större köldknäpp. Tittade på termometern när jag kom in; -21,1. Jaha.

Så det var ganska mysigt att tassa upp för trappen och krypa ner hos Maken. Min sida av sängen, mitt täcke och en av mina kuddar var ockuperade av världens vackraste dotter. När Maken gick upp somnade jag om.

Vaknade 7:30. Så vi gick upp. Märkte på Alma att hon var mer trött när vi klätt på oss, så nu sitter vi i soffan och nyss somnade hon i min famn utan knussel.

Bedövande vackert ute. -21,4. Tror det blir fler korta turer idag med Wilma istället för långis. Hon tycker ju det är svinkallt hon också, hon har till och med täcke när det är så här kallt! Hon har börjat klia som en tok sedan igår. Skumt. Hon gör liksom det då och då utan att det riktigt "finns" nåt. Mattes älskade lopphög!

Virka lite kanske..
Published with Blogger-droid v1.6.7

1 kommentar:

Maria sa...

Oj vad kallt!! Vart bor ni egentligen, sibirien? =) Här stormar det mest, skittråkigt, hellre lite stilla snö o sol då =)

Glad hjärtedag på er, fina!