Sidor

torsdag 17 februari 2011

En snabbis...

...innan jag går och börjar med nån typ av mat.

Idag åkte vi in till Södertälje efter frukosten (hos pappa). Fixade pass till Alma, tittade i några barnaffärer, på Kappahl (där somnade Alma i vagnen), Lindex, H&M, Ica (där vaknade Alma) och sedan hem. Då var ju pluttan jättehungrig och glufsade hungrit i sig gröt med mangopuré. Sedan var hon för trött för att ta bröstet så vi gick och sköljde näsan med koksaltlösning. En icke så rolig uppgift för varken mamma eller Alma. Mamma kämpar mot fäktande armar och vridande huvud och Alma skriker. Sedan busade vi lite och genast var det glömt och hon somnade stört i min famn och vaknade inte när jag la ner henne i soffan. Sov i 40 minuter innan hon gjorde som hon brukar göra; hon vaknar och är för pigg för att sova men för trött för att aktiveras egentligen.

Så hon fick sitta i gåstolen en stund och det behövdes bara ca 15 minuter innan jag kunde ta upp henne och hon somnade om i min famn. Knasunge.

Skrev till Novartis igår och klagade på engångsfiltren till nässugen som mamma köpte till oss i måndags. När jag använde sugen första gången när Alma var bara 2 månader så funkade det SUPERBRA! Jag kunde utan att ta i suga ut snoret och filtret satt där det skulle, kunde använda filtret till båda näsborrarna. Så var det även gången efter när hon var snorig.

Men nu . KATASTROF!! Filtret känns tjockare och jag får suga som en IDIOT för att det ska hända nåt och filtret lossnar och flyger liksom upp i själva sugen. Får använda 2 per tillfälle eftersom det blir bara gegg överallt och man får skölja allt mellan "borrarna". Vilket gör att jag gav upp... Blir bara jobbigt för Alma i slutändan. 

Svaret jag fick var ganska uppenbart; de har haftproblem med filtertillverkningen. No shit Sherlock! Så hon ville ha LOT-numret och så skulle jag ta med mig förpackning och resterande filter och byta på Apoteket.

Uppgift för imorrn alltså!

Bajsblöjebyte och sedan matfix, Maken kom precis.

Tjingeling!

1 kommentar:

Mormor sa...

Filtrena som jag handlade i måndags köpte jag i "nya apoteket" i Tumba C
(gamla Experrt).