Sidor

söndag 27 februari 2011

Uppdatering

I fredags orkade jag inte skriva något inlägg, var så off på kvällen när jag packat så jag somnade som en stock!

Fina Johanna från föräldragruppen och hälsade på oss i fredags med sin gullis Elliot. Va ju inte som att Alma och Elliot hade så mycket utbyte av varandra, de lekte lite på varsitt håll, men Johanna och jag babblade på. Mycket trevligt! Almas sömn hamnade rejält på efterkälken dock.

Moster Go ringde och frågade om vi skulle åka till Skärholmen och fast jag hade tänkt att hoppa över det så åkte vi. Men Alma somnade INTE förrän efter ett bra tag. Tanken var att kolla ny BH och ev nåt att ha på sig på Golden Arm. Är generellt i behov av nya kläder... Men mitt mod sjönk och sjönk och sjönk. När det var dags att åka hem var jag så nära att bryta ihop vilket jag oxå gjorde i bilen. Än värre när jag kom hem. Det var nog en massa annat som kom ut samtidigt men mest bara besvikelse på mig själv och min kropp. Som vanligt. Älskar min syster gränslöst men varför fick hon alla "smalgener"??

Så efter tröst och kramar från Maken åkte han och köpte pizza och sedan åt vi och tittade på Alma som kommer allt närmare att lösa mysteriet med att krypa! Två kryptag togs innan det rasade. Vi packade inför lördagen och slocknade.

Lördag blev tidig morgon och vi åkte hemifrån åtta, hämtade Stefan och sen åkte vi mot Eskilstuna. Kul att träffa alla människor igen, särskilt ZoA! Alma charmade alla, inte oväntat... Z och jag gick ner på stan, kollade i butiker, köpte blöjor, va på systemet och tog en varsin latte från Espresso House.

Vi var inte så mycket på tävlingen, jag och Alma. Så dålig luft och jättevarmt! Hade Maken tävlat hade vi nog varit där mer. Alma har jobbigt, riktigt jobbigt, att koppla av och somna. På dagen sov hon i över en och en halv timme på hotellsängen! Sedan gick vi ner och träffade fina fru Who med sin bebismage och hon följde med mig och Z bort till pizzan. Jag åt tonfisksallad och Alma lekte som sjutton med Cola-flaskan! Det nya är mammigheten. Jösses! Räcker med att hon ser någon så vänder hon sig mot mig och gråter och gud förbjude att någon ska hålla henne!

Vi gick ner en stund på "efterfesten" men Alma var bara megatrött så hon och jag gick upp på rummet så fick Maken hänga med sina kompisar. Z kom upp och vi tittade på Notting Hill och snackade. Alma vägrade sova och somnade inte på riktigt förrän vid 23! Z gick och jag gick och la mig, Maken kom halvett.

Jag vaknade varje gång Alma rörde sig. Rädd att sängarna glidit isär och hon skulle ramla ner. Hon sov till typ fem! Åt och somnade vid bröstet! Sov till strax innan sju! Sen sov hon ytterligare 20 minuter på mig efter en vaken timme.

Vi har nu ätit frukost med ZoA och Stefan och Alma fick lite pure. Sedan ledsnade hon och jag gick och gick i korridorerna för att hon skulle somna. Nu har hon sovit i 30 minuter i min famn medan jag sitter i fåtöljen på hotellrummet. Snart bär det av hemåt och sedan till Cissi för bokbytarfika. Fin i sin nya body från Kapp-Ahl.

Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer: