Sidor

onsdag 2 februari 2011

Jag och mina förutfattade meningar (inlägg 2 av 3)

Jag erkänner. Jag har förutfattade meningar. Men idag fick jag på nöten! 1-0 till livet! Jag och Alma stack iväg på eftermiddagen hem till Johanna och Victor. Victor är född på samma dag som Alma och jag kände igen Johanna och pappa Emil på första föräldraträffen. Vi blev fyra mammor och barn som babblade och fikade. Magsjuka och tråkigheter hade satt P för två andra mammor att komma. Och där sitter vi med våra barn och jag trodde att vi bara hade barnen gemensamt. Men hallå! Vi fortsatte att babbla fast vi stod i hissen och höll upp hissdörren!

Jag är med mina 32 år äldst. De andra tjejerna (som närvarade) är 29, 27 och 22. Och det kändes inte som om åldersskillnaden fanns där!

Jag trodde ju i min enfald att jaja, nu ska vi bara diskutera blöjor och olika sovrytmer och sånt.. Visst gjorde vi det OCH DET VAR SÅ SKÖNT! Vem annars orkar lyssna? Men vi pratade om så mycket annat. Hus,  jobb, förhållanden, knäppa barnmorskor.

Där sitter vi med fyra väldigt olika bebisar, med fyra väldigt olika förlossningar,olika amningshistorier, olika liv och ändå så infinner sig likheter som man inte kunde ana! I love it!

Så borta är mina förutfattade meningar och jag ser fram emot att träffas igen, förhoppningsvis blir vi fler nästa gång!

By the way, Alma sov 45 minuter innan vi åkte, sov 30 när vi kom hem. Sedan har jag tampats med en GALET övertrött dotter som hade svårt att komma till ro. Känner mig som en monstruös kärring till mamma som håller hårt hårt i sin  dotter i famnen när hon skriker sig svettig. Men jag vet ju att håler jag inte åmar hon sig för att hålla sig vaken, håller jag emot somnar hon... Nu har hon sovit ett bra tag, först kunde jag inte lägga ner henne men nu ligger hon bredvid mig mot mitt ben. Banan och plommon väntar när hon vaknar, men först ett skönt bad!

2 kommentarer:

Thea sa...

I våran grupp är det också olika åldrara, äldsta är 43-44 år! Men hon är långt ifrån "gammal i sinnet", men därimot lite erfarenhet av äldre barn... men ny på nytt med bebisar, sånt som glöms bort lite. Yngsta är 21 tror jag, sen är det 23, jag på 24 och 2 st över 30. :) De flesta har massor gemensamt, som du säger - trots de olika förlossningarna, amningar etc, så är det ändå väldigt lika! Och så skönt att prata ut om, i brinnande glöd utan att den andra tröttnar om bebisbajs. :P

Johanna sa...

Ja men vilken tur att google finns för jag hade ju glömt bort vad bloggen hette innan vi kom ur hissen!Tack för idag, det var kul. Vi får göra om det snart igen! // Johanna, Elliots mamma.