Sidor

måndag 28 februari 2011

Måndagsgos

Vi hade en riktigt soft förmiddag. Märks att Alma fortfarande är tagen av helgens händelser, sömnen är inte helt ok än. Mamma kom med Wilma, som jag saknat min fyrbenta älskling!

Vi åkte till BVC på eftermiddagen och föräldragrupp där det informerades om infektioner, virus och barnsjukdomar. Alma snodde leksaker från grabbarna och var pratglad! Innan vi åkte hem fick hon lite mat och hör och häpna; trots.att hon sov i 45 minuter precis innan vi åkte så somnade hon utan napp i bilen! Sen somnade hon om i mitt knä när vi kom in så jag och Maken åt kottfärssås som han kokat ihop. När Alma vaknade, precis när vi ätit färdigt, fick hon lite morot/palsternackspure och fick dricka lite vatten ur en nappflaska. Gick superbra fast hon såg förbryllad ut varför det kom vatten ur nappen! Gladfis!

Hon verkade mer trött så hon fick amma och somnade vid 17:45. Jag råkade visst blunda jag också. Hon vaknade till ett par gånger men somnade om. 20, lagom när familjen Annorlunda började, så vaknade hon. Skippade bad idag eftersom hon verkar vara lite off och vi inte gjort nåt särskilt idag. Så på med pyjamas och sedan banan. Hon snackade och höll låda men började snabbt gäspa så det tog inte lång tid innan hon sov igen! Tröttmössa idag!

Även Maken och jag är trötta, jättetrötta. Mina leder bråkar dessutom lite mer än vanligt så det kanske är därför. Och jag som vill ligga och läsa nu innan jag somnar eftersom jag kom hem med massa bra böcker från bokbytarfikat med tjejerna igår eftermiddag. Tolv böcker blev det!

Nu på kvällen har vi spanat vildsvin från sovrummet, tre stora vidriga djur som var bara ca 25 meter från huset. Futtirackarn...

Har fått möte med chefen inbokat till 22 mars. Vill gärna jobba innan det för det känns som om vår ekonomi skulle uppskatta det. Betalade även Mammablogg galan idag! Och tittade på en massa fräcka skor på nätet! Kanske ska anpassa klänning efter skor och inte tvärtom som brukligt!

Nu ska jag se om inte skallebanket kan sovas bort. Maken drömmer och låter i sömnen, Alma också.

Natti världen!

Pssst, idag har jag namnsdag! Så grattis alla fina som heter Maria!
Published with Blogger-droid v1.6.7

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis i efterskott på namnsdagen! JA!!! Kom och ät lunch! Det vore så så kul! Insåg verkligen sist hur jag saknat dig. Du är en klippa - på alla sätt.Kram Annakarin