Sidor

torsdag 3 februari 2011

Konstig hemmadag

Imorse bestämde sig Alma för att vakna vid typ halvsju. Hennes mor var inte överlycklig över detta och testade ALLT! Men resulterade bara i gråt. Och gråt. Och gråt... Samtidigt gäspar Alma och är ju uppenbarligen trött! Så vi låg kvar och jag tänkte att kanske blir det som igår; hon somnar om efter en timmes kamp. Icke. Moster Go kom och knackade på dörren och så var vi uppe.

Kom hem från promenad och fika hos pappa och la Alma i sin säng. Då var klockan strax innan 11. Hon klagade en stund sedan däckade hon men vaknade alldeles för tidigt och fick sova 30 minuter till innan vi åkte till veterinären.

Wilmas ögon vill inte bli bra och även om det värsta gett sig så har hon börjat klia med tassar, mot mattan och mot folk. Veterinären tittade, sköljde, satte lite salva, skrev recept och sa hejdå. 725 kronor. Galet! Men när det gäller pälsklingen gör det inget egentligen, hon är ju lite som vårt barn också!

Hämtade ut salvan och åkte hem och ammade. Alma somnade på mig så middagen åt jag halvliggande i soffan. Efter bad och en massa massa lek med larviga mamma var det dags för tupplur igen. Jag passade på att åka och sola en stund. Stängde av musiken och njöt av fläktens sövande sus.

Bestämde mig för att testa somna-själv-i-egen-säng till kvällen också och petade ner en dotter fullproppad med plommonpure, banan och mjölk i sängen. La mig själv på sängen en bit bort och gick bara dit för att lägga henne tillrätta emellanåt. Och efter sista gången så låg hon kvar! När jag nu kom upp och skulle lägga mig låg hon som på bilden så hon har nog bökat lite efter att jag gick ner.

Idag har det varit 5 grader och det töar vansinnigt fort. Det gör att hållen förvandlats till ett mindre grustag eftersom både vagn och hund drar in sand. Dammsugning står på morgondagens schema! Typiskt svenskt förresten, först gnälla om all snö och när den försvinner är det fel det också!

Nu ska jag släcka och sussa lite. Har så mycket att se fram emot nu! Golden Arm, inflytt på övervåningen, Mammablogg galan, USA.... Känns bra!

Förresten har jag inte tagit någon värktablett idag. Alls! Woho!!

Avslutar med att gratta mamma/svärmor/farmor Eivor på födelsedagen!
Published with Blogger-droid v1.6.6

Inga kommentarer: