Sidor

tisdag 15 februari 2011

Mammas lilla sjukling

Alma somnade vid bröstet strax innan 11. Jag fipplade lite med tvätt och diskmaskin när jag hör att hon är vaken. Så jag går in, möter inte med ögonkontakt, tar upp henne i famnen och vyssjar och gungar. Hon somnar men vaknar till bara lite för mycket när jag lägger ner henne. Tar upp henne och passar på att sätta på datorn och Spotify. Hon somnar om till lite Dean Martin. Sover till ca 12:30.

Byter blöja och medan jag, på stående fot, äter lunch (sallad i tortillabröd) så jonnar Alma runt i gåstolen. Planen är att ge Alma gröt och sen åka iväg på promenad med Wilma eftersom det inte är så kallt.

Ska hälla upp vatten till gröten. Sipprar. Ökar trycket. Sipprar och sen droppar. FAN - vi har inget vatten. Ett samtal till pappa som ringer och kollar med byggmarknaden om dom gör nåt med elen(då funkar nämligen inte vår pump). Tar vattnet sim jag har i mitt dricksglas och kokar gröt. Note to self: köp den där dunken att ha reservvatten i, snacka inte bara!

Alma äter gröt men när hon ska amma gallskriker hon och jag ser på rörelser och kroppspråk att hon är trött. Hon somnar utan större protest och ligger nu sjöblöt på mig och typ snarkar på utandningen. Hon är nog inte helt kry!

Lider så med Wilma, kanske kan ta en tur när Alma vaknar.

Fortfarande inget vatten. Byggmarknaden hittar inte felet och har ringt efter en elektriker. Blir nog köpemat idag...

Nu börjar mina ögonlock bli tunga dom också, låg ju vaken i ca två timmar inatt pga magen, Maken som snarkar och hund med hicka. Lite sliten...
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer: