Sidor

måndag 7 februari 2011

Grämer mig!!

Ville ju så gärna följa med och fira svärmor igår. Men det blir inte alltid som man tänkt sig. Kände mig under isen och risig som sjutton så istället för att sitta och vara osocial och må dåligt valde jag att vara hemma. Idag är jag nog tacksam för mitt val även om jag grämer mig att det blev så.

Maken kom hem med jättefin leksak till Alma som invigts idag. Den är poppis och vi tackar farmor och Eric! FaSussi skickade med en  massa fina bilder från svunna tider; frieriet, möhippan, svensexan, bröllopet, liten Wilma, nyfödd Alma... Jättefina!! TACK!

Medan jag ändå är i tagen och grämer mig så passar jag på att gräma mig lite över att frissan vabbar idag. Inget man kan rå på men jag hade laddat för detta! Ska ringa och boka ny tid när Alma har vaknat. PLUS till frissan att jag fick ett personligt SMS av henne imorse där hon meddelade att hon vabbade och att det fanns tid på onsdag.

Alma har bökat i natt, vaknade redan vid 1 men då stoppade jag in nappen och buffade lite så somnade hon. I typ en halvtimme. Sedan har hon legat bredvid mig och vridit och vänt och gråtit och bökat... Hmmm. Annars hade vi ett häftigt moment igår när hon låg i soffan och knölade och helt plötsligt får upp båda benen under sig och dessutom skjuter upp sig på armarna! Så stod hon på alla fyra i 2 sekunder innan hon stupde framåt. Flera gånger var det på g! Så antingen köper jag Kalle Kryp-isar eller tillverkar helt enkelt egna.

Nat King Cole håller sällskap, Alma somnade till hans härliga stämma och ligger nu på mage här brevid mig. Wilma ligger på mattan nedanför sängen och snarkar. Jag drömmer mig bort en stund...

Inga kommentarer: