Sidor

måndag 21 februari 2011

Hackad och malen

Natten i klockslag:

21 - Alma somnar
22 - Maken går och lägger sig
23:30 - filmen Hitch är slut och jag går och lägger mig.
00:02 - lägger ifrån mig telefonen och ska sova.
1:31 - tar upp Alma, hon äter och somnar. Jag håller på att bli galen. Maken snarkar, Alma är täppt igen och får ligga på min ena kudde för att komma upp lite, det är varmt, obekvämt och det känns konstigt i "neremagen".
2:16 - stirrande hund låter sig påpeka vissa behov. På med jacka och träskor och ut. Som tur är för mina ben så var det inte så kallt. Snön singlade ner och det var helt enkelt rätt mysigt ute! Wilma gör vad hon ska (mamma, staket runt fågelbordet nästa helg; går det att fixa??). Vi går in och upp. Lägger tillbaka Alma i sin säng och buffar på Maken för tusende gången.
3 - fortfarande inte somnat, väcker Maken och säger att Alma och jag går ner till gästrummet. Han går.
4:18 - Alma vaknar. Tar upp och ammar.
6 - Wilma väcker mig när hon springer ner för trappen för morgonpink med Husse.
6:15 - Maken kommer med värktablett och säger hejdå. Alma vaknar....
6:15-7:15 - kämpar med att få trött dotter att somna om.
8 - Alma vaknar
8:30 - tar upp Alma på bröstet för lite gos. Hon somnar!!! Sovit 40 min nu!

Idag åker vi till Hallsta på promenad, större chans att träffa på buskompisar till Wilma där.

Lite trött men solen skiner och underbar dotter ger energi! God måndag på er!
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer: