Sidor

söndag 27 mars 2011

Vilken dag!!

Maken begav sig till Karin i samma veva som jag var och handlade. Jag kom hem, plockade upp allt, fixade blommorna jag köpt, dammsög och fick sen Alma ätt sova utan knussel. Moster Go kom och medan jag torkade golv pratade vi och sen började det droppa in folk. Pappa, Tant M, MoY (med bullar, fin blomma och fina kläder till Alma) och lite senare även fina familjen Cebula där magen bara växer. Maken kom hem och hjälpte till lite. Jag brassade våfflor på löpande band, fick låna PoM:s järn så jag kunde köra tre våfflor åt gången. Tackar åter igen farbror med familj för våffeljärnet jag fick när jag fyllde 24! Knappt använt dock.

Efter fika rullade alla hem/bort och jag, Moster Go, Wilma och Alma gick ut en sväng i blåsten. Busade med Wilma och fick Alma till ljudskratt (se bild!).

Inne i värmen fick Alma mellis i form av nyinköpt fruktpure med ris som jag ville testa. Svusch så försvann den! Köpte mat för 8-månaders idag, stora tjejen! Ska äta fisk imorgon så då gör jag egen mat till henne. Idag smakade hon på grädde också, va så där... Moster Go hjälpte mig plocka undan sen satte vi oss i soffan och tittade på semifinalen i hockey mellan Gnaget och Färjestad. Alma somnade och sov väl 20 minuter typ... Pappa kom upp också. Matchen slutade tyvärr med förlust för Gnaget men med tanke på att de kom upp i elitserien den här säsongen så är det himla kul att de kom så långt!

Jag badade Alma, Maken hämtade grekiskt till sig och Pappa och Moster Go åkte och köpte sushi till henne och mig. GOTT! Monica kom upp och fikade, hon har varit bortrest i helgen. Alma somnade och sov på sängen nere mätt på massor med skärgårdsgryta med lax!

Så kom tant M som varit på hockeyn och med sig hade hon med sig Knoll och Tott, dvs hennes bror och deras kompis Daniel. Så dom fikade här och snackade lite skit. Alma vaknade och åt gröt och ammade, sedan var det tack och godnatt för henne.

Vi tittade på Luftslottet som sprängdes ENBART för att se mig, båda var så trötta så ögonen klippte. Så när vi sett mig gick vi och la oss på en gång.

Trött men har haft en mycket trevlig dag. Även fått ett intressant mail idag och i veckan som kommer tas det ett viktigt beslut som berör vår framtid. Berättar när det är taget, klubbat och hugget i sten.

Nu svider ögonen illa, dags att knoppa. Måste bara få skryta; igår var vi på kalas i Tyresö och idag hade vi våffelfrossa här med fika med goda bullar och jag har inte ätit ett smack socker! Bara grädde på våfflorna! Hejja mig!

NU sova! Natti!
Published with Blogger-droid v1.6.8

1 kommentar:

Karin sa...

Är du med i den filmen?