Sidor

söndag 6 mars 2011

Helgen med alla premiärer!

I går åkte jag och Moster Go till Uppis med två uppgifter; hälsa på Syrran på hennes jobb (Espresso House) och gratta kusin Belinda som fyllde år i fredags. Så först irrade vi runt i stan ett tag för att parkera, hatar att köra i nya städer. Jag får alltid för mig att jag kör mot enkelriktat eller att jag inte får svänga dit jag vill svänga i en korsning. Nojja... Parkerade och klara blev det ett blöjbyte i baksätet och sedan gick vi och morsade på Syrran. Vi tog en fika och glodde på folk, hade helt enkelt en trevlig stund. Sedan gick vi runt lite och jag hittade en snygg blus på New Yorker som jag köpte för 99 kronor. Testade den idag och den satt som smort i midjan men jag ser ut som Dolly Parton i den. Maken garvade gott kan jag säga! Till sommaren blir den perfa!

Alma med sin fina morfar!
Vi köpte present från oss alla tre kusiner och så åkte vi till Farbror och Faster för att fika och gratta. Alma var inte bara trött, hon var MEGATRÖTT och jag lyckades få henne att sova i alla fall 20 minuter efter att vi bjudits på smarrig pastasallad till lunch.

Vi rörde oss hemåt och hamnade i den återvändande sportlovstrafiken men det gick bra, inga köer bara sänkta hastigheter. Släppte av Moster Go och åkte hem. Alma hade sovit knappt 30 minuter i bilen. Yay. Maken hade köpt sushi och pizza som vi mumsade sedan somnade Alma på mig i soffan och där låg vi! Eftersom vildsvinen inte bara haft sönder fågelfoderautomaten utan även vår PARABOL (!!!!!!!!!) så tittade vi på massa TV på nätet. Alma fick plommon och banan och somnade om på stört och vid strax efter 22 låg vi också! Vilka partydjur vi är!

Synd att jag och Alma missade när FaSussi var förbi! Ni har inte lust att komma nästa lördag när Farmor och Eric ska komma? Wilma hade dessutom varit utom sig av oro hela dagen och pipit och gnällt och varit väldigt kontaktsökande. När jag kom hem och la mig i soffan med en filt över mig så hoppade hon upp i soffan (fast hon egentligen inte får) och la sig så nära nära mig hon bara kunde. Tror det var jbbigt för henne att flocken var så utspridd...

Natten var vidrig. tog upp Alma 00:25. Hon kanske skulle kunnat somna om men jag var inte riktigt klar i hjärnan där och då så jag tog upp henne, hon åt, somnade och jag la tillbaka henne. Sedan sov jag väl en timme innan hon gnydde. Vid 03 tog jag upp henne för då hade hon bökat rut i sängen och kilat fast sig med huvudet i hörnet och var inte helt nöjd. Så hon åtoch SEN VAR HON VAKEN! Aldrig hänt. Eller vaken. Hon sov men ändå inte och snurrade och grejadeoch sparkade och slogs och nöps och var allmänt jävlig. Till slut tappade jag tålamodet. Det vill säga när jag försökt i en timme. Då vaknade Maken också och undrade om han skulle försöka men vid det laget hade jag bestämt mig för att banne mig få henne att somna. La henne på magen och blir blöt. Läckande blöja jo jag tackar. Ett resultat av att Maken hade satt på henne för liten pyjamas så hon fick BTV(Blöja Till Vänster). Ner, byta och göra rent, tvätta av mig, byta kläder och sedan upp igen. Nu somnade hon. När hon vaknade 7 var jag död. En zombie! Men hon lekte med Maken en stund och sprattlade runt en sväng. Jag känner henne, hon blir trött på nolltid så där på morgonen och mycket riktigt, fick henne att somna om och hon vaknade strax innan 9. Tack Teddybjörnen Fredriksson, som sjöngs sisådär 100 gånger innan hon slocknade.

Idag har det varit underbart väder. Och efter frukost och morgonbestyr så blev jag, pappa, Alma och Wilma avsläppta av Maken vid en skogsväg och sedan gick vi. Eller, älgade rättare sagt! Jösses vilken fart pappa fick upp med barnvagnen framför sig. Jag hade fullt sjå att hänga med! En timme senare hämtade Maken oss (vid en annan skogsväg) och vi åkte hem. Sedan kom Stefan och sedan Johan, Lena, Tyson och Titus och det blev fika och armbrytarsnack. Alma sov en stund i det högljudda snacket! De åkte vid 16 och jag satte igång med maten. Sedan har vi slappat och ska titta på Solsidan på TV4Play så snart det släpps där. Eftersom vi inte har TV!

Dagens premiärer

Träningsrummet invigt
Johan, Stefan och Maken testade lite vid bordet i träningsrummet.. 
Alma kryper
Inte bara ett par kryp utan obehindrat över vardagsrumsgolvet. Det går inte fort men det går! 
Alma gör pruttljud med munnen
Med tunga och läppar kan man låta roligt! Helt ok OM man inte har mat i hela munnen.....
Sett sädesärla
Tyckte inte fågeln jag såg från badrumsfönstret såg ut som dom som brukar hänga häromkring. Och visst vippade den! Nu är våren här!!!
Gjort kikärtsbiffar 
Hittade recept i senaste Buffétidningen. Skulle vara med bulgur och grejor men jag var sugen på klyftpotatis så jag skalade ett gäng potatisar och gjorde sedan smet till biffarna. Helt ok med den hemgjorde yoghurtsåsen! 

MEN....

Bäst med denna helg har nästan ändå varit jag själv! Jag har varit på födelsedagsfika och haft fika hemma och ändå inte lockats ner i fördärvet. Jag kan därför stolt säga att morgon har jag inte ätit socker på en vecka! (med socker menar jag uppenbara källor till socker så som fikabröd av alla dess sorter, glass, smaksatt yoghurt, godis, läsk, sylt etc.) 

Suddig men underbar!

Ser ni tänderna!! :) Mammas hjärta!
 

Inga kommentarer: