Sidor

torsdag 17 mars 2011

Så var det snart fredag...

Jag lämnade tyvärr återbud idag, kände att halsen var för tjock och huvudet för trögt. Så familjen åkte till Maxi, hasa runt och luta sig mot en kundvagn kändes som en lagom utmanande sysselsättning... Märker dock att huvudet inte är helt med då jag glömde Ica-kortet hemma och glömde låsa bilen(fast det.brukar jag glömma...). Shoppade loss på Libero, två paket blöjor, ett paket tops och en tvål. Kvittot på varorna ska jag skicka in och får då, om dom inte tagit slut, en bebisfilt. Moster Go förstår inte vad jag ska med alla filtar till men det ligger väl i generna; kan vara bra att ha!

PoM kom upp en stund och var plasksällskap åt Alma medan jag plockade upp alla varor (som låg i konstig ordning jämfört med när vi har självscanning) och Maken var på promenad med Wilma. När allt lugnat sig fixade jag en kopp te till mig och slog mig ner hos familjen i soffan. Maken var trött och la sig på golvet nos mot nos med Wilma och jag virkade en ruta till filten. I mitt fall är det inte talesättet "många bäckar små..." som gäller utan "många rutor små...". Känner att det är nåt på tok, lederna protesterar mer än vanligt.

Alma hamnade lite galet i tiden ikväll och jag fick väcka henne för gröt så hon åt den 22 istället för 20 och ammade därefter tills ögonen åkte igen. Det borde innebära att jag får sova till 4 i bästa fall, särskilt med tanke på att det bara var ca tre timmar mellan stadig middag (på hemgjorda puren som försvann i ett nafs) och gröten.

Har på Facebook hittat en tävling med Maria Montazami, denna underbara kvinna. Man kan vinna en långhelg för sig och en vän till LA och där äta lunch med Maria och besöka hennes hem. Å va det vore roligt! Men vem skulle jag ta med mig? Förslag? Frivilliga? Jag är väldigt mutbar!

Imorgon är det fredag och vägning. Idag åt vi McDONALD'S till middag men hamburgaren smakade skit så den åt sophögen, förlåt Maken, upp (ni kommer väl ihåg Fragglarna?). Annars är sockerintaget näst intill nere på noll. Ska bli spännande, fick utan problem på mig mina Lee-jeans idag så nåt har ju hänt.

Imorgon blir det även till att pallra sig upp tidigt av fler orsaker. Dels har vi aviserat strömavbrott mellan 9-9:30 och dels ska det komma upp mot en decimeter snö imorgon och det värsta snöfallet är kring lunch så jag tänkte passa på att gå hyfsat innan all snö gör vägarna hemska.

Men nu ska jag nog sova lite. Kurera mig och bli frisk i drömmarnas värld.

Natti!
Published with Blogger-droid v1.6.7

2 kommentarer:

Mormor sa...

Jag vill följa med till LA för då kan vi hälsa på hos Ulla o Houshang och åka och titta hur det ser ut i La Mirada nu.

Karin sa...

Den allvetande skräphögen minns jag väl! Det låter onekligen lite som din man måste jag säga.
Jag är helt klart med på att åka till LA om tillfälle ges! Jag vet inte om jag har något att muta med bara....