Sidor

tisdag 8 mars 2011

Tisdag i vårens tecken

Alma fick smaka lite kolsyrat vatten av Moster Go i lördags.







I morse var jag inte lika trött och allt kändes ine hopplöst. Alma vaknade 06 men fick ligga bredvid mig tills hon somnade om och vaknade 8:30. Blev frukost med  Moster Go och Monica eftersom Pappa hade annat för sig. På vägen ser jag att den nya fågelautomaten är nerriven...På allvar? Grisajävlar! På eftermiddagen kom pappa förbi och jag berättade då om huset så han tog ner det till verkstaden och så gjordes det om till Fort Nox med kedjor och ståltråd och nu hänger det högre upp i trädet, ska försöka få upp det ytterligare. Funderar på att ha grisspaning från fönstret ikväll...
Taket hängde kvar, resten låg på marken i snön. Ett av plexiglasen är fortfarande borta....
Vi åkte iväg på promenad i den underbara vårsolen. Fyra grader men blåste attans här och var. Gick slingan enligt bilden, tog 1,20 timme. Kommer kännas i låren imorgon vissa uppförsbackar med vagn framför sig är killer!!

Klicka på bilden för att se skala!
Finaste Wilma i  vårsolen

På promenad
När vi kom hem satt mamma på trappen och väntade på oss. Jag gav Alma gröt och så åt jag själv rotmos och isterband som blev över sedan gårdagens middag. MUS! Mamma tog en kopp kaffe och så pratade vi lite innan hon åkte hemåt. Nysnaggad var hon också, SKITSNYGGT!

När hon åkt fick Alma mellis (tutte) och sedan somnade hon som en stock och sov i en dryg timme. Hon vaknade just och nu ska vi  åka iväg och handla lite mat.

Hittade en massa fina grejjor på Blocket igår, vill ju göra iordning i lillrummet nu nu nu! Övervåningen får vänta lite till, det är trots allt inte heeeelt färdigt där än.

Nähä, mot Ica Supermarket Weda!


1 kommentar:

Stina sa...

Ser ut som ni har haft en jätte härlig dag i solen. Sötaste alma och Wilma. Kramar