Sidor

söndag 20 mars 2011

Härlig helg!

Igår var det en helt underbar dag  med vackert väder och smältande snö. Efter frukost gick jag och Alma ut på liten somna-i-vagnen-promenad och där sov hon en bra stund sedan. Vi fikade hos PoM och sedan gav vi oss iväg till Bauhaus och Hornbach, där även Moster Go slöt upp. Vi köpte ventilationsdetaljer samt staket till trappen så att det inte bara är ett hål rätt ner.

Väl hemma slocknade Alma medan jag gjorde sockerfri chokladmousse och Moster Go läste. Sedan gick vi med allt pick och pack till PoM  och åt och drack gott! Kom hem vid nio då Alma vaknat. Maken och jag tittade på två avsnitt av Sons of Anarchy, vi skulle kunnat se ett till men vi konstaterade att det var dags att sova.

Jag har ingen, absolut ingen, aning om när Alma vaknade i natt. Jag var så trött. Såå trött. Vet inte om superfullmånen tillsammans med det fina vädret gör sitt för jäklar va  ont jag har i lederna i främst händerna. Alma vaknade på morgonkvisten igen och åt och somnade så småningom om och vaknade hon strax innan 8. Glad tjej som mest smilade. Så vi låg kvar till nio! Vid tio åkte Maken och Stefan på träning i Huddinge.

Jag tänkte betsa takstolpen uppe och la därför ner henne i sin säng på övervåningen. Hon låg och knorrade och bökade och sen sov hon faktiskt. Jag betsade och när hon vaknade var pappa uppe och lämnade pensel så han tog upp henne och pratade lite med henne. Så jag frågade om hon kunde följa med honom hem en stund så skulle jag fixa DVD-filmerna i de fina hyllorna som Maken skruvat upp. Jag började sortera i bokstavsordning och jäklars va filmer vi har! (Väl färdig kan jag konstatera att vi behöver fler hyllor än sex hyllor. Räknade inte men jag tror det är närmare 350 filmer.)

Efter fikat så stannade faktiskt Alma hos PoM och jag gav mig på att måla griffeltavlefärgen i Almas rum, köra igång ytterligare en tvättmaskin, fixa lite finlirmålning runt takstolen och bara pyssla lite. Så ringde tant M och kom förbi och i samma veva kom Maken och Stefan hem. Så jag bytte m till vanliga kläder och bytte målarpensel mot virknål och gav mig på ett nytt mönster som tant M satt och virkade på. Äntligne fick jag något att använda mitt vita garn med guldtråd i.

Vi åt middag hos PoM och Maken jobbade lite i verkstaden efter maten, han slipar och ska grunda staketet till övervåningen. Alma somnade vid 20 efter grötstund.. Hon sov en stund innan det men kom liksom inte ordentligt till ro. Även nu när hon ligger bredvid mig här i soffan så är det lite orolig sömn. Får se hur natten blir.

Helgens framsteg hos Alma är att i lördags morse under luftningsstunden i badrummet (dvs hon härjar blöjfri fritt på golvet med alla leksaker medan jag duschar och gör mig i ordning) och då satte hon sig för första gången från krypande! Helt plötsligt bara satt hon där och såg överlycklig ut!

En stund senare satte jag ner henne i sin säng medan jag bäddade vår säng och när jag reser mig upp så STÅR hon upp! Då har hon tagit tag i den sänkta sidan och rest sig upp! Idag när hon sov middag höjde jag därför sidan... Mammas stora tjej!

Har nu försökt ladda upp lite bilder men det buggar i mobilen...

Förresten, ni har väl varit inne och röstat på mitt bidrag i Maria Montazami-tävlingen!
(man kan rösta en gång/dag)

1 kommentar:

Stina sa...

Jag ska rösta såklart. Kram