Sidor

onsdag 30 mars 2011

Mammas krasslga tjej



Hon sover med ögonen öppna för tillfället och sovit är vad hon har gjort större delar av dagen. I min famn för det tycks vara det enda stället som duger när man inte mår riktigt bra. Har försökt lägga ner henne men det går ett par minuter så vaknar hon och är jäääätteledsen. Och det klarar ju inte mamma motstå, inte när man är dålig ju!

Hon var vaken en stund när Mats kom på spontanbesök och fick se den avsminkade och trötta verkligheten än den drottning han brukar möta på arbetsplatsen. Men skyll dig själv säger jag bara!

Så var hon vaken i nästa två timmar när Maken kom hem, hon satt i sin stol bredvid mig i köket medan jag skalade potatis och förberedde kotletterna. Maken dammsög och vek tvätt (tack tack tack tack!!). Så fick hon mat och hemgjord efterrätt på kiwi, äpple och banan som jag mixade ihop. Så gott som allt gick ner och på det en massa äppeldricka, efter visst trugande dock. Så fick hon sitta i mitt knä medan vi åt och hon pratade på för fullt med Stefan som kom och käkade med oss. Sen såg jag på ögonen att det var dags och jag behövde bara sätta mig i fåtöljen så sov hon. 

Nu är hon snabla varm igen så det blir nog lite mer Alvedon när hon vaknar.  

Har betalat klänningen nu så nu börjar väntan på att få paket. Är dessutom inne och letar efter handväskor nu och har budet på en på 4 kronor. Helt ok tycker min plånbok.

Börjar fundera lite på frissan och så också, måste ju tillbaka till min frissa och visa hur det har blivit med färgen hon satte i. Det skulle jag gjort för en månad sedan... Det höll inte så bra som hon hoppats på eftersom mitt hår är sönderblekt.  

Nu ska vi ladda för lite SOA här, Alma är på gång att somna igen efter en snabbvisit av PoM. 

1 kommentar:

Jenny sa...

Hej kära du, jag har inte hunnit in här ordentligt på ett tag nu, vill bara skicka en bamsekram! Som det ser ut så ses vi i maj, båda två som gäster! Ska bli roligt att äntligen få träffa dig!

Kram Jenny