Sidor

fredag 25 mars 2011

Härliga fredag!

Efter gårdagens vuxenpaus när vi gick på bio och tittade lite på Mio möbler på vägen ut, så känns allt så mycket bättre! Maken och jag satt och höll hand och gosade under filmen, vi höll om varandra och det kändes så braaaa! Ska banne mig inte sticka under stol med att det har varit lätt den senaste tiden då husrenovering, bebis och olika sovplatser har pressat hårt på äktenskap men nu känns det som om det vänder. Kanske är våren som för med sig lite positiv energi, kanske är det den nya sängen, kanske är det att övervåningen snart är klar.

Första bilden på oss. Nykära och har varit tillsammans i dryga månaden. Fotograf: Kusin B


Deppet kommer av att ekonomin är som den är, att jag känner att jag är "låst" i rutiner med hundpromenad, barnmat, golvtorkning, tvättning och matlagning. Jag vill komma igång med gymmet men har ingen sport-BH och hittar ingen som passar. Dessutom VET jag att jag "måste" sluta amma snart och det är också en viss stress. Och så det här med drömmen som ligger som ett spöke och gnager i hjärnbalken. Jag vill! Jag vet att jag med rätt medel och rätt kompanjoner och hjälp kan! Istället låter jag ekorrhjulet rulla vidare och ser hur "min" fina gård förstörs och hur drömmen bara flyger längre och längre bort. Om jag bara visste att min pappa trodde på min dröm så skulle det kännas lättare.

Igår hittade jag klänning och skor till Galan som är om dryga månaden. Känns så bra, ska bara beställa skorna och tvekar lite på storleken. Men dom finns faktiskt i 42! Stefan har en tjejkompis som inte bara är massör och hudterapeut, hon gör även naglar, färgar bryn/fransar och vaxar. Ge mig hennes nummer säger jag bara!!

Idag hade jag innan klockan 12 varit ute med Wilma och en sovande Alma i vagnen, borstat hund, dammsugit, torkat golv, dammat, vispat grädde och våffelmix, kört en maskin tvätt och en maskin disk och även plockat ur den senare av dem, gett Alma lunch, ätit själv, bryggt kaffe och satt igång första omgången våfflor! Ja här vilar inga halta löss idag, det kan vi ju lugnt säga! Pappa och Moster Go kom upp och åt våfflor så det sprutade genom öronen på dom. Jag åt två men hade bara grädde på, ingen sylt eller smarriga rårörda jordgubbar. När de gått så plockade jag undan och sen satte jag mig här i fåtöljen för att få Alma att somna. Gick på ett par minuter och jag la ner henne i sackosäcken här bredvid mig. Efter 20 minuter vaknade hon så jag tog upp henne och så somnade hon igen. Dryga timmen senare vaknade hon nyss i sackosäcken, alldeles blöt på ryggen och i nacken och på säcken är det en fin blöt fläck. Svettloppa!

Maken är och hjälper Pappa och hämtar en säng eftersom pappa om 20 minuter bordar Estlandsfärjan för en tur till Estland med sin bror. De ska till farfars grav och Pappa ska även köpa mer surlimpa. Idag skulle farfar fyllt år. Grattis, vet att du är här ibland. Men du får sluta röka i köket nu...
Farmor och farfar då det begav sig

Ung farmor och lite äldre farfar (bild lånad av Moster Go)
Nu ska jag sätta fart och skala rotfrukter och tina lax. Maken har nyss kommit hem och vi ska laga lite mat.

Trevlig fredag!!

1 kommentar:

Rairai sa...

Jag älskar att du kommit igång med att blogga om filmer, vardagen och allt. Med bilder och tankar och info. LÖVE IT! Your blog is coming to life1!