Sidor

torsdag 3 mars 2011

Vår!

(BILDTEXT: Köpt nya nappar, nu kanske hon inte blir så röd runt munnen. Alma borstar tänderna!)

Imorse var det mulet men lagom till promenaden hann det spricka upp och nu är det blå himmel och ett par plusgrader. Visserligen har jag hört att det väntas mer snö men det spelar ingen roll; våren är här! Sitter på sängen i lilla rummet, det föredetta sovrummet, och hör fåglarna utanför. Jag lider med dom. Jag satte upp en foderautomat som jag hittade när jag röjde ur förrådet bakom garaget. Jag fyllde den igår och vet att fåglarna härjar som tokar där eftersom dom gärna gömmer sig i rododendronbusken som står intill. Automaten hänger ca tre meter från huset och från sängen här kan jag se den och fågellivet. Eller kunde ...

Började med att hållaren till talgbollarna försvann. Visst brukar nötskrikorna ha ner den men nu var den BORTA. Pappa sa att grisarna tagit den men jag trodde inte på det. Igår kom pappa upp och pratade lite. Han hade med sig sin mastodontlampa för han hade hört ljud och trodde det var svin. När han går hem går han förbi där foderautomaten hänger och vi hör hur han gormar utanför vardagsrumsfönstret. Haha, tänkte vi, men han fortsätter gorma. Maken öppnar fönstret, där står pappa med en trasig foderautomat i handen. Han hade skrämt iväg två svin som haft ner den och käkat... Dom måste ha klättrat upp på snöhögen och ställt sig på bakbenen för att få ner den. Så nu undrar säkert fåglarna var deras krubb är! Funderar på ny automat som man får ta in på kvällen.

Dels blir jag arg för att de är så nära husen och ingen kan göra nåt och dels blir jag ledsen för automaten var från farfar, han hade gillat att sitta och titta på fåglarna...

Hur som...

Alma har fått en tandborste och borstar tänderna nu, båda två! Med yttepytte tandkräm! Krypandet tar sig, som mest sex tag men det blir stadigare och stadigare. Hon sitter med oss vid matbordet när vi äter och har fått smaka på potatis/broccoli/rispure (som luktar lim och känns som lim). Igår blandade jag ut den med hempuread broccoli. Försvinnande gott! Sen vet jag inte om jag inbillar mig men man kan säga "var är pappa" och var är Wilma" så tittar hon dit där dom är. Hennes favoritaffär är ICA Supermarket för där är akustiken GRYM så det tar ett par minuter sen snackar hon så ingen i butiken kan undgå att höra att Alma är där. Nu vaknade loppan här, vi ska klä på oss och åka och hälsa på "lilla Fredrik" (makens kollega) som bygger om på El-giganten i Kurvan och sen kanske det blir en sväng in på Babyland.

Tjing!
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer: