Sidor

torsdag 31 mars 2011

Nä nu jävlar!

Alma vaknade förvisso piggare idag men då var det någon som hällt superlim i mina ögon - jösses va svårt det var att få upp ögonlocken idag! Moster Go kom och hade med sig frukostbröd och juice så vi åt frukost och sedan åkte jag, Wilma och Alma iväg på promenad. Va fort det har gått med snösmältningen, när jag gick där förra veckan var fälten fortfarande täckta med snö som Wilma "badade" i och nu var plogfårorna framme och myrstacken jag passerade var överbelamrad med myror som hade fullt sjå att reparera sitt hem. Sånglärkorna sjunger och det ligger en svag svag lukt av upptinat hundskit i luften.
Det är vår!!

När vi kom hem hadqe Maken kommit hem från jobbet redan, en mycket trevlig överraskning. Inte för att jag har sett till honom så mycket, han har mest jobbat eller varit på återvinningen. Mamma kom förbi med piroger så vi fikade och åt lunch och därefter följde vi med henne och hundarna till gravfältet så dom fick härja lite. Moster Go fick ledigt en stund oc följde med hon också.
Wilma och Bella sommaren 2009 (Wilma inte ens 1 år!)
När vi åkte till gravfältet så åkte mamma först, sen kom det en mötande bil som åkte in på gården så jag stannade för att släppa fram den. Det är för tight att köra tvåbilar mellan träden som står vid infarten. Medan jag står där kommer det en bil nere från byggmarknaden, en BMW, som är på väg in i sidan på mig och har för avsikt att kära om mig på insidan. I helvete heller! Jag gasar och får honom bakom mig och kör ut på landsvägen. Då lägger han sig inte bakomutan bredvid för att gå på omkörning. Där ligger han och då flyger djävulen i mig och jag gasar. Turbon slår i och jag kopplar likt en rallyförare. Han gasar han också och slänger sig in framför mig bara för att två sekunder senare börja bromsa och blinka för att svänga i korsningen. Jag gör det, jag pekar finger och blinkar med ljustutan. När jag kör förbi honom står jag på tutan och pulsen är upp i 200, så jävla förbannad! Samma idiot kom härom kvällen vid halvelva och körde ner i allén i full fart, jag hörde hur han gasade som en tok. När han kom tillbaka gick det lika fort. Tänk om Maken varit ute och gått med Wilma i allén! Eller Elli med hästen (hon har gått fram och tillbaka med honom när han har haft magproblem)! Eller ett rådur, en räv, ett vildsvin eller en älg eller rätt utav en av viltvårdarna! Igår när jag stod med Pappa och Moster Go nere vid logen så kom samma person och mer elle rmindre körde på traktorn som stod i vägen för honom. När Moster Go backade undan gjorde han en burnout i gruset och åkte därifrån i HÖÖÖÖG hastighet. 

Vi bor här. Det här är vår idyll. Skulle han vilja att någon körde så på hans gata eller bakgård? Berättade för Maken när jag kom hem och han stövlade ner till byggmarknaden på en gång och pratade med Ronny och förklarade läget. Dessvärre var inte chefen där men han skulle vidarebefodra och även säga till personen i fråga. Vi fick chefens nummer också. Min hjälte som tog tag i det och sa till!

Drömmen jag har blir bara allt mer "nödvändig" när sånt här händer. Nu BOR polackerna här också. Fast det gjorde dom ju innan också i och för sig. Undrar just hur "lagliga" dom är. 

Nu har Alma sovit och jag ska börja med käk innan jag ska ut och gå med Karin. Korv och makaroner, en alldeles för underskattad maträtt! 






1 kommentar:

Anonym sa...

Fy fabian, jag förstår att du blev galen, det hade jag också blivit. Jag tar den vägen hem ibland förbi er, och folk kör i allmänhet helt sjukt på den vägen - sistgång var det två idioter som körde eget streetrace och kryssade mellan bilar; total livsfara och man blir galen. Såna ska inte ha körtkort, punkt. Jobbar han med BMW'n på byggmarknaden alltså? Nyp honom! På ett eller annat sätt ska han veta hut. Hoppas allt i övrigt är fint, kram!!