Sidor

tisdag 29 mars 2011

Febrig tjej

Alma har sovit oroligt inatt fast inte som vanligt ändå. Nu när hon vaknade gallskrek hon och gnydde sig sedan till sömns, jättevarm. Hon brukar inte ha täcke men inatt hade hon lite av mitt så kanske var därför hon var så varm. Ammade henne mitt i natten och framåt morgonkvisten. Hon vaknade sju och fick då vara i sin säng och leka tills hon tröttnade. Tog upp henne och hon somnade och sov till 8:20.

Trodde det var dags att gå upp då och vanligtvis brukar hon snacka och lattja omkring i sängen men inte idag. La henne bredvid mig igen och höll täcket så det blev som en koja. Hon slocknade av sig själv på några minuter och sov i en halvtimme till!

Vi gick upp när hon vaknade och medan jag gjorde mig i ordning fick hon lufta rumpan på golvet. Gick bra och hon satt och lekte. Så började hon gnälla och när jag tog upp henne var hon bra mycket varmare än för bara en stund sen. Tempen visade 38,2. Så vår utflykt för att hälsa på Maken uteblir, när han för en gångs skull jobbar i krokarna.

På med kläder och ut med Alma och Wilma. I snöfallet. Vad är det här med att det ska börja regna eller som nu snöa så fort jag kommer ut. Stora flingor är det nu också...

När vi kom in gjorde jag iordning lunch till Alma och frukost till mig. Hon hade inte ätit sen någon gång i gryningen och ville inte ha bröstet på morgonen. Men hon åt glupskt och drack äppeldryck. I efterrätten såg jag hur ögonen blev suddiga på henne och så snart jag tog upp henne så somnade hon.

Nu ligger hon på mig här i soffan och är så varm. Jag har flytande Alvedon och några suppar jag fått från bvc men jag tänker avvakta lite med medicin. Som det är nu verkar hon ju sova bort febern.

Vet inte om det är tand på gång, varken ser eller känner någon men hon dregglar och det brukar hon ju så gott som aldrig göra.

Jag ska passa på att virka lite när jag ändå sitter (ligger) här.
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer: