Sidor

måndag 14 mars 2011

Att gå i däck

Har ingen aning om var uttrycket kommer ifrån men det är vad jag gjorde igår kväll. Jag och en övertrött trollunge la oss på soffan vid halvsju. Tittade på klockan kvart i och konstaterar att Alma sover gott på mig. Sen är det svart. Minns att jag får den älskade pläden över mig (TACK Freja och Lars) och att jag lägger Alma innanför mig på min arm. Nästa gång jag kommer till liv är jag så kissnödig att det kluckar i öronen. Alma sover än och klockan är strax efter 20. Medan jag gör mig i ordning och fixar gröt så väcker Maken Alma och gör henne redo för natten.

Jag går och lägger mig 21. Ammar Alma och flyttar över henne till sin säng när hon somnat. Sedan hade jag en vansinnigt läskig andlig (måste ha varit det) upplevelse och jag blir först skräckslagen och därefter varm och somnar. Trots knarrande trapp har jag missat att Maken och Wilma kommit upp.

Alma vaknade 2, precis som vanligt, och åt. Sedan strax innan 6. Så somnade hon om till 8. Nu har vi duschat hon och jag, jag äter frukost och Alma härjar ljudlöst på golvet. Snart promenaddags med Wilma. Jag är låg idag. Sårbar. Känner att minsta motgång lätt skulle knäcka mig. Om ändå solen kunde titta fram och ta bort det gråa vädret så kanske det inte skulle kännas så grått i inombords idag.

Tilläggas skall att gårdagen var mycket mycket trevlig med ett gäng tjejer och deras handarbeten som gick i varierande fart (ingen nämnd ingen glömd).

Alma har ätit hemgjord mat med potatis, kyckling och lite basilika nu i 2 dagar. Lättast var att blanda det hemgjorda med lite slät köpepure typ potatis/palsternacka. Utan att prata för mycket avföring kan jag bara säga att det inte doftar varken rosor eller nyplockade smultron om henne ibland! Idag ska jag nog fixa mer kokt fisk, det gick också hem.

Hon har även fattat musik! Rör sig till speldosa, hennes spelande kamera är en pånyttfödd favorit! Nu är hon jättetrött, uttråkad, nerbajsad och ligger och äter på den rutiga kaninen FaSussi sytt till henne.

Dags att sätta fart här.
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer: