Sidor

söndag 1 maj 2011

Skulle ju ha skrivit...

...ett långt inlägg om helgen. Det var i alla fall tanken. Men den räcker liksom inte alltid hela vägen fram!

Jag har i alla fall en väska till på lördag och nagellack till tårna. Och jag har börjat med bläta sockar i skorna för att täja ut dom, går omkring som en liten primadonna här hemma!

Valborg var kanon! Åkte till Plantagen på eftermiddagen med finfint sällskap och köpte stenväxter och perenner till nya rabatten. Om 5 år kanske det ser litebättre ut än nu; enblomma här och en där. Efter en SMASKIG middag hos PoM gick vi med supertrött Alma ner till grannarna på öppet hus för att fira fin 35-åring. Trevligt som attans! Maken gick hem med Alma men tyckte jag kunde stanna en stund. Så jag stod vid brasan och flyttade på grenar, vi sjöng för födelsedagsbarnet, vi pratade, vi skrattade... Gick hem en sväng eftersom Maken sa att han ville åka och köpa godis men när jag kom hem så ville han inte det längre. Så jag gick ner igen. Sen fick jag ficklampesällskap hem vid halvtolv.

HELT underbart, jag fick vara vuxen, jag fick vara jag. Sippade i mig fyra små whiskey igår, åt lite godis, rökte några cigg (jag vet....) och hade förbaskat kul av att bara vara. Somnade frussen vid midnatt, Alma vaknade vid fyra och efter två omsomningsförsök så fick hon komma och ligga på min arm och slocknade på en gång. Efter vällingen imorse somnade hon om igen och sov till nio!!! Liiiite tacksam är jag allt!

Idag tog vi en långis på förmiddagen med nya ryggan medan Maken åkte och tränade. När han kom hem åt vi lite och sen gick han och la sig, är inte riktigt kry. Alma, jag och Wilma gick till PoM. Middag igen. Jag vet, vi är lite bortskämda med det. Dagen har liksom varit lite seg, herregud vad har hänt när man blir bakis på fyra små whisky utspridda på 5 timmar?!

Är helt underbart hur Alma skiner upp när hon kryper mot en i hallen hemma hos PoM och när hon ser pappa så vinkar hon glatt.

Har just varit och solat och ska slänga mig i duschen, ta en macka och sedan knoppa. Imorgon står det mycket på schemat. Måste ringa Continental, If, jobbet, våra vänner på Försäkringskassan, fixa tid hos nån frissa, vattna blommorna ute och fixa alla papper och grejjor till USA.

Om 2 timmar skrivs våra underbara vänner Corey och Teresa in på sjukhus och blir igångsatta. Snart är hon här, Sofia K Larson. Om 5 veckor får vi träffa henne. Längtar så!!

Nu dusch...

Inga kommentarer: