Sidor

måndag 16 maj 2011

Trött

Inget bloggande idag, har varit alldeles för trött och istället lagt min lilla energi på måsten och borden (städat golv, vattnat blommor, tvättat, handlat mat, köpt rullgardin och satt upp den och lagat mat...). Natten var jobbig, Alma vaknade innan ett och vägrade somna om och bara skrek och skrek så vi tog täcke och kudde ut i nya fåtöljerna och tittade på the Wedding Date. Hon somnade efter en halvtimme och jag vaknade när filmen var slut så vid tre gick vi och la oss i våra sängar. Då snarkade Maken så det var svårt att somna.

Efter morgonvällingen vid halvsju satte vi oss åter igen i fåtöljen och såg samma film. Nu sov hon till strax innan åtta! Jag vilade jag också.

Idag har inte jag varit en bra mamma, jag har ryat aj-aj och lyft bort henne och ignorerat gnälligheten och bara... blä. Hon sov ute en timme, vaknade, åt lunch och sov i ytterligare 1 1/2 timme! Senaste veckan har det varit mycket sömn, växtfas kanske?

Nu ska jag sova, hoppas på bättre natt och bättre morgondag!

Published with Blogger-droid v1.6.9

Inga kommentarer: