Sidor

måndag 2 maj 2011

Nybliven "faster"

Idag runt klockan 9 lokal tid föddes Sofia Kaye Larson, 3,1 kg och 50,8cm lång.

Lyckan är inte bara stor i Omaha, även här hemma rann tårarna när jag läste att min "syster" Darci skrev på Facebook att Sofia var född och att både mor och dotter mår bra.

Varför situationstecken? Corey är Anders mycket goda vän i USA, de är som bröder och när de kom till vårat bröllop kom vi varandra mycket nära så han är min "bror". Således är Darci min "syster" och så vidare. Idag är det 40 dagar kvar tills vi åker och hälsar på vår andra familj. Är så glad!!!! Sofia med svensk stavning och inte den traditionella amerikanska (grekiska) är eftersom Corey själv kallar sig The Swede och skulle gärna flytta til Sverige!

Jag letar dagmamma/familjedaghem i krokarna och kan kanske, tak vare en loppisgrupp på Facebook, eventuellt ha stött på en. Väntar på info! I så fall startar det 1/8.

Idag kom Maken hempå förmiddagen för att ha en familjedag. Han tog en tupplur med trött Alma,såg så mysigt ut där de låg i soffan. Efter Almas lunch åkte vi till Cervera och köpte två nya tefal stekpannor, varav en är från Jamie Olivers kollektion. Köpte även grillbestick och gröna bunkar a la Sigvard Bernadotte! Ändå har vi massor med pengar kvar av presentkorten!

Sen tog vi en tur på Jysk (kollade in fåtöljerna vi vill köpa),Kapp-Ahl, H&M (hittade negligé men inte i rätt storlek) och på City Gross. Innan vi åkte hem tittade vi in på Mio Möbler. Vi (jag) hade hittat en matta i en katalog som jag tyckte var så snygg men när vi såg den IRL så var den inte alls snygg. Alls. Men vi hittade en ryamatta som var så fin!!! Så den tog vi!

Efter middagen städade jag av golvet på övervåningen och målade lite finmålning i skarven mellan taket och väggen. Eftersom det är snedtak blir kanten så synlig och det ska inte vara någon list där sedan. Så rullades mattan u. Och jädrar i min låda va snygg den blev.
Bilden återger ju naturligtvis inte på något sätt hur den ser ut men den är multifärgad och dessutom rektangulär och inte rund. Med det vita sedtaket som går ner och de ljusa väggarna så blev det så fint färgglatt! Alma och framför allt Wilma gillar mattan skarpt!

Min faster kom upp en stund och pratade och tittade på lite foton. Nu sitter jag här och har inte alls fått något gjort idag. Klockan är kvart i tio så måla tånaglar är ingen idé heller...

Borde vara snortrött eftersom älskade dotter tyckte att 00:38 var en bra tid att vakna på i natt. Mamma och pappa höll inte med. Efter några försök till omsomning tog vi upp henne och så låg hon hos mig och ömsom snurrade,ömsom sov. Jag sov inte mycket als. Hon började gråta vid tre och sen höll det på att gnällas av och till heeela natten. Hennes framtand är på väg så tandköttet är alldeles svullet och dant, antar att det är därför.

Hoppas att natten blir bättre, imorgon ska vi till Stina och fixa naglar! SOM jag har saknat dom!!!

Sov gott alla goa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad roligt, grattis "faster" :)

Karin sa...

Kolla med dina amerikanska vänner, eller om du har några engelska, om de kan skicka lite calgel eller bonjela. Det är teething-gel som bedöver tandköttet och är jättebra vid tandsprickning. Får du inte tag på det kan jag kolla med mina engelska kontakter.