Sidor

onsdag 4 maj 2011

Dunka dunka, tyst, pang!

Så låter det när "vår" jaktelev David är på hugget. Han kommer poppande i sin bil, parkerar, knatar iväg och sätter sig på pass eller smyger sig på sitt redan spanade mål. Ikväll var det det sista alternativet, en stor gris har synts till här den senaste veckan. Sen smällde det. Pang!

Messade och frågade om det blev jackpot ikväll men icke, det var för mörkt så han fick inget bra läge att skjuta utan sköt ett skrämselskott. Men grisfan står kvar och glor på honom. Säger ju lite om "våra" grisar här... Wilma var märkbart upprörd över något i hästhagen nu när vi var ute och kanske var det den. Jag hörde inget i alla fall.

Glad att David har kommit hit och ska göra ett år här. Ung kille som gillar jakt och naturvård och som gärna sätter sig i bilen och tar spaningsrundor på kvällarna!

Alma somnade halvtio och har legat bredvid mig i soffan. I tystnaden växte alla frågetecken och innan jag blev helt knäpp ringde jag min vän AC. Hon lyssnade, kom med råd, berättade om egna erfarenheter och tröstade. Tårarna försvann i tomma intet.

Snart slår klockan midnatt, jag ska fixa välling till min ögonsten och sedan ska vi gå upp och lägga oss i våra sängar.

This too shall pass! ("min bäste väns bröllop")
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer: