Sidor

tisdag 24 maj 2011

Bloggtorka - igen

Det är inte för att jag inte har något att skriva, har massor med ord och upplevelser som jag vill få på pränt här i bloggen, det är bara det att tiden och kanske lite orken inte har infunnit sig.

Helgen var härlig! Helt enkelt! Synd bara att det blåste så förbaskat. Blåser fortfarande vansinnigt! Vi hade nattgäster från Skåne Armsport så söndagen fylldes av skånska och armbrytarprat.

Alma är en glad och snäll tös som vanligt, säger hej till allt och alla! Äter hon majskrokar sträcker hon fram så att man ska få smaka! Hon sjunger gärna när hon sitter i ryggan när vi är ute och går och somnar i vagnen på altanen efter promenaden.

Vi kör på med vårt low carb och Maken har gått ner3 kg. Den rackarn! Dock har han dagdrömmar om smågodis och är ständigt hungrig. Jag är inte så hungrig men har inte gått ner! Är ju i och för sig dags för indianer i dalen så jag binder ju vatten som en dåre nu.

I söndags satte pappa och Maken upp LED-ljuslisten i trappen, under listen. Blev riktigt häftigt!

Syrenerna blommar för fullt, "vår" lilla skog är belammrad med liljekonvaljer och vi får pö om pö ordning i vår rabatt framför huset.

Idag la jag in om min sista föräldrapenning på FK, tanken är att jag ska börja arbeta i augusti men den nya chefen har inte hört av sig än så jag vet inte hur det blir! Har ju dessutom ingen plats till Alma varken hos dagmamma eller förskola. Inte för att jag har sökt någon än heller (skäms lite). På fredag ska vi till Parkskolan på studiebesök. Ska bli spännande!

Det är även 18 dagar kvar tills vi åker till USA och jag är lite nervös. Ska jag ta med mig välling? Vad ska vi ha för rygga? Idag har jag surfat ryggsäckar både på Tradera, Blocket och Google. Det lutar åt denna snygging som man öppnar från sidan så man kommer åt allt lättare!



Perfekt för kameran!!
Ska nog åka och kolla om den finns på Stadium imorgon.

Måste även handla lite på apoteket, köpa Xylocain, Emla och lite annat smått och gott. Jag VET att vi åker till ett ställe där det finns apotek men jag vill nog ha med mig ändå, dessutom tar inte de tuberna så stor plats!  Vi får inte heller glömma att köpa chilinötter, något som tydligen inte finns i USA och so C&T vill att vi tar med oss!

Nu ska jag ta ett snack med mina hormoner att dom ska ta och tagga ner sig och försöka njuta av den lilla stund som är kvar av dagen innan det är dags för kudden.

1 kommentar:

Anna-Carin sa...

Den ryggan finns på Stadium. Men den är väldigt liten. Ullis har den som ryggsäck åt Filippa på dagis för skogsutflykten. Tror den kanske är i minsta laget för dig... Men kolla på den - jag kan ju ha fel.

Och ja - du ska ta med välling. Och lite matburkar så du har mat Alma känner igen ifall hon skulle bli sjuk eller kinkig eller så. Känns tryggare att ha lite med sig tycker jag. Men det är ju jag det...

Kram på er.