Sidor

söndag 29 maj 2011

Mors dag

 Alma Flora Elisabeth Karlsson, Mamma älskar dig!!
Blåbärstunga som matchar resten av utstyrseln
jobbigt att hälsa på M&Y och alla djuren
Livlig diskussion med Yngve
 Idag firas mors dag, den dag där mödrar firas lite extra. Den dag som kanske har blivit till ett kommersiellt jippo är även en dag som jag har sett fram emot sedan vi började planera att bli gravida. Den dag som jag stolt skulle fira. Jag är alltid en stolt mor, vilken dag det än är. Men just idag...

Dagen var piss. På grund av missförstånd, på grund av misstolkningar och till slut alldeles för mycket ord blev allt pannkaka. Mosad pannkaka dessutom. Så var det med det.

På eftermiddagen familjen kvinnliga medlemmar till Mamma och Yngve där Moster Go redan var. En telefondisskusion slutade väl och eftermiddagen blev något bättre. Som vanligt serverades det supergod mat; lax med bulgursallad och japansk sallad till varmrätt och en jättesmarrig cheesecakevariant med blåbär till efterrätt. Mätt som en galning åkte vi hem och sötaste Alma somnade halvvägs och somnade sedan snabbt igen efter torr blöja och gröt.

Jag gick upp i "min" lilla skog och plockade min mors dagsbukett med underbara liljekonvaljer. De håller på att blomma slut nu, underbart är kort. Men det tycks verkligen vara ett blomår!

Appropå blommor ska jag imorgon ta hand om de fina blommor jag och Monica köpte på Plantagen igår samt plantera ut mina uppdrivna luktärter och de stockrosor jag fått av mamma. Köpte en fin spaljé av pil på Rusta för hela 59 kronor, som hittat!! Ska fota resultatet (om jag hinner klart....)

Nu väntar sängen och förhoppningsvis en hel natts sömn.

Inga kommentarer: