Sidor

tisdag 17 maj 2011

I sällskap av åskan

Det blev alldeles mörkt i vardagsrummet och på Facebook kommer statusuppdateringar om åska! Maken kommer hem från promenad med Wilma och undrar om jag hört åskan. Det har jag inte eftersom jag har haft, och har, Cougar Town på på TV:n. Men nu är åskan så nära att jag hör den igenom Courtney Cox röst och roliga (underbara!) repliker och ett med ett mullrande slänger Tor sin hammare på himlavalvet. Nu har även regnet börjat falla. Jag har efter att ha suttit med sovande tös i knät i två timmar (hon sov aldrig eftermiddagslur),gett henne gröt och lämnat över nattningen till Maken, varit ut epå trappen och klippt klor på Wilma medan åskan dundrar och ett lätt sommarregn smattrade mot altantaket. Sommarregn är nog så vackert och rogivande!

Igår kväll laddade jag DVD:n  med en ny film, utifall natten skulle bli som föregående. Men peppar peppar, hon sov natten igenom och somnade dessutom om efter att Maken gett henne välling innan han gick till jobbet! Hon vaknade halvåtta men somnade om på mig och sov till halvnio! Tackar gör mamma som kände sig som en ny människa med så mycket sammanhängande sömn!

På eftermiddagen åkte vi till Södertälje och shoppade lite. Eller... Jag provade kläder (ja, tant M, jag provade kläder) och fnissade gott i provrummet! Resultatet:


 Superfin på bild och säkert på smala kvinnor (strl 40 och nedåt) som inte har bongotuttar! Jag såg gravid ut, BH:n syntes och bandet som ska vara UNDER bysten satt inte under bysten om man säger så. Synd...
 Köpte dessa i ljus variant, strl 42. WOHO!
Stod och höll i denna. i storlek 44. Kollade lite på kjollängden. Konstaterade att jag ska köpa den och ha i nästa liv då jag har storlek 38 och ASSNYGGA ben.. Synd. 

Köpte även på mig lite ögonskuggor, lite nya applikatorer och två par strumpor till Alma. Se åkte vi hem! Om jag bara finge få gå lös med en massa riksdaler på Lindex... Så snygga kläder, framför allt till Alma! Blir helt salig när jag går in på barnavdelningen!
Hemma fixade vi sallad till middag. För andra dagen i rad! Fast idag blev det med tonfisk, ägg, böngroddar, morot, och så det "vanliga" (sallad, gurka, tomat). Maken chockade mig med sitt beslut via sms igår samtidigt som jag inte ens berättat för honom om MINA planer på att äta mer sallad och ta bort en massa kolhydrater. Great minds think alike! Dag två har gått bra, ett evigt pinkande bara eftersom jag ökat på vattendrickandet. 

Maken har mekat med Sally ikväll, bytt bromsbelägg och pratat med faster I som ska köpa henne. Men larvig och sjåpig som jag är tänker jag inte skriva mer om det för jag börjar bara böla då... 

Härliga Johanna, som jag egentligen bara "känner" från burleksdansen på mammagalan, har börjat sätta igång med en mammakryssning! Så kul! Själv sitter jag och surfar eventuella namnskyltar. Har lite idéer! Jag gillar ju sånt här... Är ju därför jag har hela huvudet fullt med saker jag ska göra när jag fått polackerna att flytta från gården. Som om det skulle gå, men jag vill så gärna att de flyttar och låter vår lantgård få vara lantgård och inte industriområde! Fasiken va arg jag blir i hypofysen när jag pratar om det! 

Nä hörrni, nu ska jag ta en dusch och gå upp och lägga mig. På vädret sa dom att ett kraftigt åskoväder ska dra över under natten, undrar hur det kommer låta där uppe! 
Sussa gott söta ni!


2 kommentarer:

Thea sa...

Snygga kläder!

SV: Haha, jag är kass på photoshop. Jag går omvägar och pillar åt helvete för att få resultat. Ändå blir det liksom inte så som jag vill. Men man lär sig väl? Vill gärna gå på en Canon- och photoshopkurs!

Anonym sa...

Trodde knappt mina ögon när jag läste :D Helt otroligt att du gjorde det :D

Tant M