Sidor

tisdag 31 maj 2011

Det blir inte alltid som man tänkt...

Det verkar vara mitt motto igår och idag. Medan Alma sov skulle jag plantera och göra fint i "mitt hörn" ute. Hon sov bara en liten stund och halvsatt sedan snällt i vagnen och tittade på mamma medan jag gjorde färdigt.

När hon äntligen somnade på eftermiddagen så var det på mig och inget annat, tog upp boken och började läsa. La ifrån mig den för att flytta över henne till sin säng men icke! Efter lite rumpskak sov hon igen och jag konstaterade att jag istället skulle unna mig den här stunden med henne i famnen, en god bok, ljud och dofter som kom in genom fönstret som stod lite på glänt, och bara vara. Plöjde 50 sidor! När hon vaknade till lite när jag, kissnödig som attan, ändrade lite ställning, var klockan redan 16. Började med mat och gick sedan ut med Wilma. Vi gick upp till gungorna och hade lite kul och väntade på att Moster Go skulle komma "hem". Hon åt hos oss, Maken hjälpte en vän att flytta ikväll, och när hon åkt gick vi en tur med barnvagnen. Alma fick krypa omkring på grusplanen och Wilma fick springfnatt! Vi busade lite hon och jag och båda har lika kul, härliga hund. Alma blev snabbt jättetrött så det blev pyjamas och gröt direkt när vi kom hem. Halvåtta sov hon och jag satt och virkade.

Jag skulle, när jag röjt av i köket och hängt tvätt, sätta igång datorn och skriva lite om de senaste dagarna. Lagt upp en liten film på Alma när hon klappar händerna(hon kom på knepet under middagen i fredags), skrivit om mina Buzzningar, laddat in lite bilder från alla tre kameror, fixat inför resan... Men inte. Alma vaknade. Somnade. Vaknade och var svårsövd. Somnade. Vaknade. Och så vidare. Vid tio somnade hon, på mig i soffan där vi låg inkrupna under en filt. Maken hade kommit hem, tagit en dusch, gått en tur med Wilma och satt nu och sov i soffan.

Prutt helt enkelt! Vid halvelva var jag ute och vattnade mina nyplanterade blommor och kissade Wilma. Sedan har jag plockat och fixat, gått igenom reklamhögen och hängt mer tvätt. Av någon anledning värker benen något vansinnigt! Inte när jag rör mig, då är det mest bara stelt, men nu när jag är still.... Helt ny åkomma och det stör mig. Dessutom har jag slut på antiinflammatoriska värktabletter. Så klart!

Lätt upprörd blev jag när jag i reklamhögen hittar en tidning som SD i Södertälje ger ut. Deras artiklar med rubriker som "Tack för pengarna Sverige-nu åker vi hem" och "Invandrarkillar trakasserar äldre i Nykvarn" eller kolumnisten som skriver frågan om invandrare i Södertälje har köpt sitt körkort eller mutat till sig det gör mig så arg. Sticker inte under stol med att jag ibland tycker att dessa andra generationens unga invandrare inte alltid beter sig respektabelt men jag skulle inte rösta på SD. Visst kan Sverige behöva titta till invandrarpolitiken men då kan "de andra" partierna göra det. Jag ser tyvärr en god sak med att SD fick så många röster i valet och det är att folk, och även landets styrande, kanske får upp ögonen för vad som händer i landet. Både med invandrare, flyktingar men även med det groende hat (starkt ord) som finns i stugorna!

Nog om detta. Nu ska frun försöka sova.

Natti!
Published with Blogger-droid v1.6.9

Inga kommentarer: