Sidor

onsdag 25 maj 2011

Sova? ICKE!!

Ikväll var Alma så trött efter lek och bus med mamma (dessutom lite tittande på barnpogram på Youtube) och efter ett skönt bad så när hon åt gröt höll hon på att gnugga bort sin lilla näsa. Hon somnade på studs och fortsatte sova när hon lades ner i sin säng.

Sen kom pappa och jag, Maken och Monica stod i köket och diskuterade vad vi ska göra med tomten. Då vaknade Alma. Maken försökte få henne att somna i sängen. Icke. Satte på en film och försökte få henne att somna i famnen sittandes i fåtöljen. Icke. Tog ner henne till mig och jag försökte men hon bara tvärstirrade. Så satte jag henne upp i knät och hon tar tag i mitt hår och drar mitt ansikte mot sitt och pussas. Man kan ju inte göra annat än att smälta! Så fick hon lite dricka, vi gick runt lite och tittade ut på Maken som spred ut lite gräsfrön på den kala fläcken på ena gräsmattan. Hon sken upp so en sol och sa heeeeeej och vinkade. Älskade unge!!

Så lade jag mig ner med henne i soffan och till slut, vid 22, somnade hon och "sömnsucken" kom. Envis är hon i alla fall! Nu ligger hon i sin säng, Maken sover i soffan, torktumlaren går med maskin nummer två och jag sitter här och dumglor...

Imorgon blir det tandläkaren följt av träff med några från föräldraggruppen, vi ska ses på Torekällberget om vädret tillåter! Jättebra tillfälle för mig att Buzza både Jogolino och Absolut torr! Maken skjutsade Wilma till mamma ikväll så hon får leka av sig och inte bara vara hemma imorgon. Det tackar vi för!

Nu är klockan snart midnatt, dags att sussa!

Inga kommentarer: