Sidor

onsdag 25 maj 2011

Jag har bestämt mig!

Jag åkte till Skärholmen och var inne på Team Sportia och klämde och kände på Haglöfs Corker large. Inte alls vad jag hade väntat mig. Alls. Lilla facket på ovansidan var verkligen litet! Va ska man med det till? Och visst är det bra att kunna ha sig laptop med sig men det facket tog upp så stor plats. Tyvärr. Hittade inga intressanta andrahandsval heller. Eller så är det som vanligt med mig; har jag bestämt mig så kan jag inte få ur det ur skallen...

Så jag smet in på Stadium för att kolla alternativ men då hängde där Corker Medium. Och den är endast två liter mindre i volym men jag gillade dom facken MYCKET mer!! Och A-C, den är alldeles perfekt att ha som dagsväska (i det här fallet även som handbagage), du glömmer väl inte att jag ska ha STORA handväskan med mig på flyget oxå? Haha!

Nyfikna? Hittade faktiskt en video när jag googlade det (VEM gör sånna och lägger ut på Youtube??).


Så jag körde Pricerunner och hittade den i den snygga röda och beställde! Tjohoooo!!!

Har även bestämt mig att jag ska ta med välling i huvudbagaget. Samt extra mat. Att jag inte tänkt att rådfråga min vän A-C som har svart bälte i att resa med småbarn efter alla turer till Kroatien med småttingar! Så får dom väl stanna mig i tron om att de är knark, de kan gärna få testa innehållet så kan jag få småle lite när dom är klara!

Jag måste även upp och rota i alla kartonger med kläder på vinden. Någonstans ligger ett par gröna clamdiggers som jag köpte när vi åkte till Grekland och som jag använde jättemycket. Vore kul att för det första hitta dom, för det andra se om jag får ner stora rumpan i dom och för de tredje slänga ner dom i bagaget.

Alma har en sovdag tror jag. Hon var orolig igår kväll och somnade, vaknade, somnade, vaknade ett par gånger men natten har varit lugn. Hon har faktiskt örjat sova hela nätter nu på senaste tiden och hennes föräldrar är inte liiiika trötta längre. Hon fick välling av Maken imorse men somnade om själv och vaknade 7:17 men när jag tog upp henne var hon klart mer trött så jag la henne på mitt bröst och hon sov inte först men hon låg där och tittade. Så jag skakade lite rumpa och sov mellan varven. När hon vaknade var jag säker på att klockan var runt åtta men icke, hon var strax efter nio!

Efter en så sen morgon och därpå en utflykt till Skäris innan lunch så blev det ingen förmiddagslur utan efter vi hade ätit (jag lyxade och köpte en rostbiffsallad på Milli's (?) i Skärholmen, GOOOOTT!!) så la jag henne i sängen, drog ner rullgardinen lite och öppnade fönstret en aning. Skakade lite rumpa och sen sov hon! Bara så där! Det var klockan två och nu är hon efter fyra och det är fortfarande tyst däruppe!

Vi som skulle dammsuga innan Maken kom hem! Och han är snart hemma!

Ett par regnskurar har dragit förbi under eftermiddagen men nu är det blå himmel igen, blåser dock fortfarande. I förmiddags var det vantar på och fleece under vindjackan för Alma för det var bara 13 grader och riktigt kyliga vindar när vi gick på promenad.

Häpp, nu är det någon som pratar där uppe!! Ska gå och hämta min sessa nu.

Later!

1 kommentar:

Keeya sa...

Man får ta med sig barnmat på flyget. När Lovisa och jag reste till Finland så tittade de bara på barnmaten och så var det klart med det :D Nästa vecka måste vi boka ngn dag. Puss puss