Sidor

tisdag 10 maj 2011

Here we go!

Helgen var alltså helt suverän! Men oj va svårt det var att åka ifrån familjen och i synnerhet Alma på lördag morgon. Men id halvtio tyckte jag att jag bara gick runt som en äggsjuk höna så jag hämtade Karin lite tidigare. Vi satte av mot Frösunda i Makens bil så att han skulle kunna ha barnstol och hundbur i helgen.
Svårt att åka ifrån mammas charmtroll

I kön till goodiebagutlämningen träffade vi på Qicki och stod och bubblade lite. Kul att hon kunde komma, hon har legat hemma och spytt den senaste tiden efterom hon är gravid men med ny medicin kunde hon komma utan att gå omkring med spypåse! Hehehe... När lunchen serverades (smarriga wraps) slog vi oss ner vid ett ord där det redan satt två fina kvinns, Linda och Sanna, vi började självklart prata. Vilka härliga tjejer!

Träffade såklart även kusin Thea och hennes roommate Catya på galan. De testade på poledance och jag testade på burlesque som inte ALLS var poledance en rackarns så roligt det var. Fjäderboa och roliga tjejer gjorde det hela ännu roligare! Vi var en sväng på minimässan och där köpte jag ett solskydd från Axel och Ida till nya sulkyn, perfekt att ha i sommar och framförallt i USA. Provade det redan i söndags och det var kanon, Alma kan sitta där utan att kisa också!

Sedan gick vi upp på hotellrummet och ja, som jag redan bloggat om så badade jag. Det var skönt en stund, sedan liksom försvann lugnet occh jag blev istället rastlös. Så vi pifflade till oss och gick ner och hade skitroligt istället! Jag har bara en enda negativ sak att säga om kvällen och det är DJ:n. For the love of God! Om man ser att dansgolvet töms, borde man inte sätta pannan i veck och kanske, bara kanske, fundera på att byta musik? Särskilt eftersom hela dansgolvet hoppade och skrek när han körde ett 90-talsmedley!? Nåväl, man kan inte vara perfekt.

JO! Jag kuppade ju under kvällenn. Helt sjukt! De tre underbara tjejer som sett till att vi andra har fått möjlighet till den här dage, som fixat med sponsorer, sytt ihop allt och gjort det med ENORM bravur, stod uppe på scenen och presenterade och delade ut priser till alla vinnare. Ja det var ju GALA, inte sant!Så säger jag till mina bordsdamer, Nina och Therese, är det någon som ens tänk på att tacka tjejerna? Man kanske ska gå upp på scen och göra det! Hahaha... Ja gör det säger dom då!

Så för en millisekund svuschar fem miljoner tankar igenom huvudet men sedan sitter den där, min lilla djävul på axeln som denna gång gav mig en spark i rumpan! När Mikaela annonserade att prisutdelningen var slut och att musiken snart skulle börja ställde jag mig upp och sa NEJ NEJ! Så ryckte jag micken ifrån henne och såg hur hon såg lite lätt förvånad ut. Minst sagt.

Så presenterade jag mig och så höll jag ett litet anförande om att vi har haft trevvligt och delat ut priser och så vidare men att om det inte hade varit för dessa tjejer så hade inte vi varit här idag!! Då hör jag hur de bryter ihop en smula bakom min rygg. Så jag vänder mig om och kramar om om när Lina viskar: titta! Alla står upp! Jag hade fortfarande micke så jag hojtade att NU KÖÖÖÖÖR VIIIII! Tilläggas bör att jag aldrig hållit i en mick! Crazy me!

Kom i säng vid 2, upp 8, vann ett fint presentkort, packade, släppte av Qicki och Karin och åkte sedan hem. Var hemma vid lunch och möttes av en sprudlande och viftandepälskling redan när jag slog upp bildörren och på trappen stod Maken och Alma.Vi fikade hos PoM och jag visade alla fina saker jag fått med mig hem. Sedan åkte vi som sagt till IKEA, kvällen blev alldeles förskjuten och alldeles för sen för oss alla. Min förkylning blir värre och värre spelar ingen roll hur jag än kämpar emot!
Glad när mamma kom hem!
Igår morse trotsade jag förkylning och gav mig ut med Alma på ryggen för att gå i det härliga vädret. Vi var ute i en timme och fyrtio minuter och när vi kom tillbaka la mig jag och Alma på sängen och vilade, ingen av oss verkar vara helt krya.
På promenad
Målet med promenaden; gå till vårt hemliga gullviveställe!
Vi fick finfrämmande av kusin M som kom och åt lunch eftersom han hade vägarna förbi. När Maken kom hem hade Alma återigen sovit en stund, riktigt mosig fröken igår men så är framtanden på väg ut nu också. Kan ju vara det.

Efter middagen dåsade jag och Alma i soffan igen och då beslutade jag mig att jag skulle gå och lägga mig tidigt. Så medan Maken gav nybadad Alma gröt så klippte jag klor på Wilma, hängde tvätt (har fått MASSA fina kläder från grannen!!!) och gjorde mig i ordning. Halvnio gick vi och la oss men tror ni min söta underara niomånadersdagsfirande dotter ville sova? ICKE! Oj så i höll på! Till slut somnade hon, runt tio. Hon fick välling när Maken kom upp vid elva och sedan sov hon faktiskt till i morse. Tror jag. Tror att febermonstret har haft mig i sina klor inatt för imorse vaknade jag utan nattline,  det hade jag slitit av mig! Och jag har återigen haft vansinniga mardrömmar. Inte som igår natt dock då jag drömde att mitt ex vägde 150 kilo, hade leopardmönstrad heltäckningsmatta i sovrummet och att han skulle slå ihjäl mig med en påse fisk. Färsk fisk! Jag vet, kanske dags för hemmet...

DESSUTOM måste jag kontakta min vän Melissa för en sittning alternativt bjuda hem henne hit. Det är nåt som inte stämmer, jag får in någon annans sinnesstämmning som inte går att få bort och jag blir stressad och ledsen. Här även hur någon rör sig på övervåningen ibland. Häromkvällen stod någon framför Almas säng, jag hörde hur en av de golvplankor som knirrar när man går på dom lät. Vågade inte öppna ögonen.... Funderar på att sätta mig och köra en rejäl meditation och kanske lite pedling för att få svar och lite ro.

Men nu vaknade min sessa här, hon har legat i vagnen och sussat medan jag skrivit. Sitter på altanen och får nog sanera datorn från pollen sen, helt gul!Nu ska vi luncha, sedan iväg på äventyr!

Ha det gott så länge!!

Inga kommentarer: